• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

شرکت بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی به تعهدات خود در خصوص پروژه هزار واحدی مسکن محرومان چابهار عمل کند

  • کد خبر : 159481
  • 16 شهریور 1402 - 18:57
شرکت بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی به تعهدات خود در خصوص پروژه هزار واحدی مسکن محرومان چابهار عمل کند
هاتف سیستان و بلوچستان - شرکت بازآفرینی اداره کل راه و شهر سازی برای تکمیل پروژه هزار واحدی مسکن محرومان شهرستان چابهار نیازمند جابجایی کارخانه آسفالت شهرداری می باشد.

درویش بلوچ نیا، شهردار چابهار با اشاره به جابه‌جایی کارخانه آسفالت در محله مراد آباد اظهار داشت: ۳۸ هکتار از زمین‌های ورودی شهر در محله حاشیه نشین مراد آباد به شهرداری تعلق دارند و این زمین‌ها برای ساخت منازل برای خانواده‌های حاشیه نشین در اختیار شرکت ملی بازآفرینی قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به قرارداد بین شهرداری، شرکت بازآفرینی، و اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان، این شرکت تعهد داده بود که ۱۰ میلیارد تومان به عنوان خسارت زمین‌ها و ۵ هزار تن قیر بابت جابه‌جایی کارخانه آسفالت به شهرداری چابهار پرداخت کند.

شهردار چابهار ادامه داد:  این شرکت باید به تعهدات خود عمل کرده و هزینه جابه‌جایی کارخانه را پرداخت کند تا تسلیم زمین به شهرداری انجام شود. و همچنین کارخانه آسفالت در حال حاضر فعال است و از طریق این کارخانه نوارحفاری‌ها و آسفالت معابر شهری در حال انجام است و نمی‌توان پروژه‌های عمرانی شهر را تعطیل کرد.

بلوچ نیا گفت:  هزینه جابه‌جایی کارخانه تقریباً ۲۰ میلیارد تومان است و شرکت ملی بازآفرینی باید هزینه و خسارتی که تعهد کرده است را پرداخت کند و پس از آن تحویل زمین به سرعت صورت خواهد گرفت. کارکنان شهرداری نیز از وضعیت فعلی ناراضی هستند و باید در مورد ورود و خروج از محل کار هماهنگی کاملی صورت گیرد و در حین انجام ساخت منازل اتفاقاتی نظیر برخورد ماشین آلات با تیربرق که باعث قطع برق کارخانه شد، رخ داده است.

وی تصریح کرد: تاکنون مکاتباتی در این زمینه با اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان، فرمانداری چابهار و استانداری انجام شده و از معاونت عمرانی استانداری درخواست داریم که این موضوع را بین شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان به نتیجه برساند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=159481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.