• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
10

۴۰ کیلوگرم صدف بابیلون (حلزون دریایی) در دریای عمان کشف شد

  • کد خبر : 161985
  • 15 آبان 1402 - 9:55
۴۰ کیلوگرم صدف بابیلون (حلزون دریایی) در دریای عمان کشف شد
هاتف سیستان و بلوچستان - سرهنگ حسینعلی موحدی فرمانده یگان حفاظت از منابع آبزیان اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان از کشف و ضبط ۴۰ کیلوگرم صدف بابیلون (حلزون دریایی) و  ۸۰ عدد قفس غیر مجاز مخصوص صید صدف در آبهای ساحلی استان خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت از منابع آبزیان اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان اظهار کرد: به منظور حفاظت از ذخایر و منابع آبزیان دریایی و جلوگیری از هرگونه صید و تخلیه انواع آبزیان به صورت غیر مجاز و برخورد با تخلفات صیادی و پایش حوزه استحفاظی، تیم گشت ساحلی یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات سیستان و بلوچستان بر اساس رسالت قانونی خود به سواحل حوزه استحفاظی در بریس و پسابندر عزیمت کرده و موفق به کشف این مقدار صدف بابیلون (حلزون دریایی) و قفس غیر مجاز مخصوص صید صدف شد.

وی بیان کرد: برابر رسالت قانونی تمامی صدف‌های دریایی در همان محل صیدگاه رهاسازی شده و قفس‌های مکشوفه توسط ماموران یگان حفاظت از منابع آبزی شیلات استان جمع آوری و جهت سیر مراحل قانونی به پایگاه حفاظت از منابع آبزی بریس و پسابندر دلالت داده شدند و پیگیری های لازم جهت شناسایی مالک یا مالکان این ادوات صید غیرمجاز در دست اقدام است.

فرمانده یگان حفاظت از منابع آبزیان اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به اینکه حلزون های دریایی در ردیف گونه های تحت حفاظت قرار گرفته و به عنوان فیلترهای زیستی نقش مهمی در اکوسیستم دریایی داشته و از این منابع آبی حفاظت می‌کنند افزود: صید و حذف این موجودات دریایی از چرخه محیط زیست دریایی می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به اکوسیستم دریاها وارد کند.

وی به نقش موثر این جانوران در اکوسیستم دریایی منطقه و اثرات مخرب صید آنها بر آینده صیدگاه‌ها اشاره و گفت: این جانوران در ردیف گونه‌های تحت حفاظت قرار داشته و صید آنها به غیر از مواردی که مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار با هدف ارزیابی ذخایر آن هم با اخذ مجوزهای قانونی انجام می‌دهد در سایر موارد غیر قانونی بوده و در صورت مشاهده صید، با افراد برابر قانون برخورد خواهد شد.

موحدی مهر از جامعه صیادان سواحل مکران خواست در صورت مشاهده صیادان متخلف مراتب را به نزدیک ترین پایگاه حفاظت از آبزیان اطلاع رسانی نموده تا همکاران مربوطه اقدامات قانونی لازم را اعمال کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=161985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.