• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5

۱۳۵ دانشجوی افغانستانی در دانشگاه بین المللی چابهار مشغول به تحصیل هستند

  • کد خبر : 162130
  • 18 آبان 1402 - 17:15
۱۳۵ دانشجوی افغانستانی در دانشگاه بین المللی چابهار مشغول به تحصیل هستند
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس دانشگاه بین المللی چابهار گفت: ۱۳۵ دانشجوی افغانستانی در ۲۲ رشته دانشگاه بین المللی چابهار در مقطع کارشناسی و ارشد مشغول به تحصیل هستند.

عبدالغفور بادپا، رئیس دانشگاه بین المللی چابهار در دیدار با هیات عالیرتبه افغانستان به سرپرستی ملاعبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر و معاون رئیس الوزرا حکومت افغانستان در چابهار اظهار داشت: دانشجویان در فضای آرام و محیطی دل انگیز همراه با امکانات رفاهی، ورزشی و سکونت در مجتمع اقامتی امام علی (ع) می توانند بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه از ۱۵۰ دانشجوی خارجی ۱۳۵ دانشجو از کشور دوست و همسایه افغانستان هستند، افزود: دانشجویان افغانستانی می توانند در رشته‌های مختلف مهندسی تحصیل کنند.

رئیس دانشگاه بین المللی چابهار ادامه داد: دانشگاه غیرانتفاعی و غیردولتی بین المللی چابهار در سال ۱۳۸۱ هجری شمسی (۲۰۰۲ میلادی) با مجوز رسمی وزارت علوم باهدف «خانه ایرانی جایگاه دانش بین‌المللی» جهت آموزش و تربیت نیروی متخصص قابل‌ رقابت با کشورهای پیشرفته با همکاری دانشگاه‌های خارجی و داخلی تأسیس شده است.

بادپا با اشاره به اینکه ساختمان دانشگاه بین المللی شامل آموزشی، آزمایشگاهی، کارگاهی و اداری است، گفت: ساختمان مرکزی متراژ کل آن پنج هزار و ۲۰۰ مترمربع، زیربنای مفی چهار هزار و ۸۰۰ مترمربع، مرکز نوآوری یک‌هزار و ۱۶۰ مترمربع است.

وی تصریح کرد: ساختمان دانشگاه بین المللی چابهار دارای کتابخانه، آزمایشگاه، سایت کامپیوتر و دپارتمان ساخت نرم‌افزار و بازی‌های رایانه‌ای مجهز به تعداد ۵۲ عدد کامپیوتر، کارگاه، انتشارات، کلاس‌های درس مجهز به ویدئو پروژکتور، سالن آمفی تئاتر به متراژ ۳۲۰ مترمربع و با ظرفیت ۱۵۰ عدد صندلی، سیستم سرمایشی مرکزی در راهروها و فضاهای عمومی و سیستم سرمایش منفک (اسپیلت) در تمامی اتاق‌های ساختمان، دارای اینترنت مرکزی به صورت Wi-Fi است.

گفتنی ست؛ هیات عالیرتبه افغانستان به سرپرستی ملاعبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر و معاون رئیس الوزرا حکومت افغانستان در سفر به چابهار از دانشگاه بین المللی چابهار به دلیل حضور دانشجویان افغانستانی بازدید و از نزدیک راه‌های سرمایه گذاری و توسعه روابط تجاری و اقتصادی را بررسی کردند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=162130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.