• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
4
فرماندار زرآباد:

بیش از ده روستای زرآباد در معرض مستقیم سیل قرار دارند

  • کد خبر : 162528
  • 28 آبان 1402 - 18:45
بیش از ده روستای زرآباد در معرض مستقیم سیل قرار دارند
هاتف سیستان و بلوچستان - فرماندار شهرستان زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ده روستای این شهرستان در معرض مستقیم سیل قرار دارند و نیازمند توجه ویژه هستند.

کوروش محمدی فرماندار شهرستان زرآباد در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان زرآباد با حضور مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان،اظهار کرد: ساخت سیل بند و دایک حفاظتی برای روستاهای شهرستان یک امر ضروری است که امیدواریم این امر هر چه سریعتر تحقق یابد.

وی افزود: سیل بند روستای گنجک نیاز به ادامه کار فوری دارد و در صورت بارندگی سیل آسا شاهد آب گرفتگی روستاهای گنجک، گنجی ، کلندانی،سندسر و سورو خواهیم بود.

فرماندار زرآباد تصریح کرد: در صورت کوچکترین بحران و با توجه به امکانات محدود شهرستان در زمینه ستاد مدیریت بحران،جابجای این همه خانوار امکان پذیر نخواهد بود.

محمدی ادامه داد: روستای کلیری بخش کاروان نیاز به ترمیم و بازسازی سیل بند دارد و روستاهای گرکان، هیان،درانگو و هومدان نیز نیاز به احداث سیل بند یا دایک حفاظتی دارند.

وی افزود: با توجه به قرارگیری رودخانه های بزرگ در زرآباد که از شهرستان های همجوار سر چشمه می گیرند که همواره خروشان و طغیانی هستند و این شهرستان را به یکی از نقاط بحرانی استان سیستان و بلوچستان تبدیل کردند نیاز است چندین دستگاه ماشین آلات سنگین ستاد بحران در زرآباد مستقر شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت لایروبی رودخانه‌ها بالاخص رودخانه رابچ بعنوان یکی از بزرگترین رودخانه های جنوب سیستان و بلوچستان شاهد کاهش خسارت به منازل مسکونی،کشاورزی و زیر ساخت ها خواهیم بود.

فرماندار زرآباد بیان کرد: چندین روستای شهرستان فاقد آب لوله کشی هستند که نیاز است یک دستگاه تانکر آبرسان به زرآباد اختصاص داده شود.

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: برای احداث سیل بندها یک دستگاه بولدوزر به مدت یکماه به شهرستان زرآباد اعزام تا کار احداث سیل بندها را انجام بدهد.

مجید محبی اظهار داشت: با توجه به پیگیری های فرماندار زرآباد برای احداث پل بر روی رودخانه گیتو، از محل مذکور بازدید و پیگیری های لازم جهت احداث پل انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=162528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.