• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
5

برای توسعه سیستان و بلوچستان سه راهبرد اقتصادی برنامه ریزی شده است

  • کد خبر : 163025
  • 20 آذر 1402 - 18:59
برای توسعه سیستان و بلوچستان سه راهبرد اقتصادی برنامه ریزی شده است
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای توسعه سیستان و بلوچستان، سه راهبرد اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است؛ راهبرد کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت. در زمینه‌های اقتصادی، معادن و کشاورزی، برنامه‌های مطابق با این راهبردها در حال اجرا هستند. نیاز است که تمامی دستگاه‌های اجرایی به تسریع به تکمیل پروژه‌ها و دستیابی به اهداف توسعه‌ای استان کمک کنند.

محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان، در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: مساله اصلی استان بحث تامین آب است که خوشبختانه در این زمینه فعالیت‌های خوبی از قبیل، حفر چاهک‌ها و انتقال آب از دریا انجام شده است. باید تلاش کنیم؛ هرچه سریع‌تر آب استخراج شده با احداث آب‌شیرین‌ کن‌ها به مدار مصرفی وارد شود.

وی با بیان اینکه در آستانه سفر رئیس جمهور به استان هستیم، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند؛ فعالیت‌ های انجام شده سفر پیشین رئیس جمهور تا کنون را به صورت کامل و جامع گزارش دهند. مبنای تمامی فعالیت‌های انسان باید بر اساس خدمت به مردم باشد و خودمان را در محضر خداوند حاضر بدانیم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: چندین رویداد خاص در هفته‌های آینده در استان برگزار خواهد شد که از جمله آنها، اجلاسیه رؤسای دانشگاه‌ها در استان است که بایستی تمامی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند.

کرمی درمورد برگزاری جشنواره انیمیشن کشوری در استان، گفت: جشنواره سراسری و بین‌المللی میراث فرهنگی نیز در استان برگزار می‌شود که ضرورت دارد؛ همه دستگاه‌ها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: در حوزه تجارت با تلاش اداره کل صمت استان، ۲۰۰ تاجر جوان شناسایی شده و آموزش‌ های لازم را در این خصوص دریافت می‌کنند. در حوزه تعاملات تجاری با کشورهای همسایه افغانستان، پاکستان و هند با استفاده از ظرفیت بندر گوادر و چابهار برنامه‌های خوبی در حال انجام است که باید آماده سازی و تقویت شوند.

وی با بیان اینکه در حال برقراری ارتباط با کشورهای آفریقایی هستیم و برای تسریع آن باید همه دستگاه‌ها همکاری کنند، بیان کرد: در حوزه معادن نیز فعالیت‌های خوبی انجام شده که باید با سرعت بیشتری فعالیت کنیم چراکه در این بخش تولید ثروت را داریم. در زمینه معادن، دستگاه و تجهیزات فراوانی در جنوب و شمال استان در حال فعالیت است که امیدوارم بتوانیم هرچه سریع‌تر به نتایج ارزنده ای دست یابیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حوزه معادن باید کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی در کنار معادن تأسیس شوند و سهام آن نیز به مردم تخصص یابد، خاطرنشان کرد: برای افزایش تولید زنجیره غذایی، کشاورزی و تهیه خوراک دام و طیور و در حوزه‌های مولد فعالیت‌های لازم انجام شود. و در بحث گلخانه‌ها نیز باید سرعت مضاعفی داشته باشیم تا بتوانیم آن را به مدار و چرخه تولید متصل کنیم.

کرمی با اشاره به اینکه حوزه اقتصاد دریایی برای سیستان و بلوچستان بسیار مهم است، گفت: شهرک‌های جدید بر مبنای اقتصادی ایجاد خواهند شد به این صورت که پیش از ساخت و ساز شهری ابتدا مبنای اقتصادی برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه منابع خدادادی کشور فراوان هستند که بایستی با برنامه ریزی لازم از آنها استفاده کنیم چراکه خداوند بر اساس تلاش و کوشش به انسان نعمت عطا می‌فرماید.

استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص مولد سازی گفت: با عنایت به اینکه دولت اختیارات لازم برای تبدیل دارایی‌های مازاد و به‌کارگیری بودجه آن در طرح‌های عمرانی را داده است، باید تمامی دستگاه‌ها در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=163025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.