• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

۵۳ تانکر آب در مناطق دچار تنش آبی سیستان و بلوچستان توزیع شد

  • کد خبر : 163134
  • 27 آذر 1402 - 18:04
۵۳ تانکر آب در مناطق دچار تنش آبی سیستان و بلوچستان توزیع شد
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از توزیع ۵۳ تانکر آب به ارزش مجموع پنج میلیار ریال در مناطق محروم شهرستان های خاش و نیکشهر خبر داد.

سیدمحمدمهدی سجادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: تامین آب پایدار یکی از اولویت های خدمات خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر است. در همین راستا و به همت خیران داوطلب، تانکرهای پنج هزار لیتری تامین و بین خانواده های مناطق دچار تنش آبی توزیع شد.

وی افزود: توزیع ۲۰ بخاری نفتی، ۵۰۰ ثوب البسه گرم توزیع ۲۰ کیسه آرد و ۶۰پرس غذای گرم از دیگر برنامه های اجرایی در روز داوطلبان بوده که با مشارکت اعضا و داوطلبان خانه های هلال روستایی و شهری بین خانواده های کم برخوردار انجام شده است.

محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: ۹۶.۷ درصد از مساحت سیستان و بلوچستان درگیر خشکسالی است.

وی افزود: بر اساس شاخص بارش، تبخیر و تعرق استاندارد شده (SPEI)، در مدت زمان یکساله تا پایان تیر ماه امسال ۹۶.۷ درصد از استان سیستان و بلوچستان درگیر پدیده خشکسالی هست که این مقدار در منطقه سیستان ۹۹ درصد و در منطقه بلوچستان ۹۶.۵درصد بوده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ضمن ابراز نگرانی از ادامه دار بودن روند خشکسالی در سیستان و بلوچستان، بیان کرد: در مدت زمان ۱۰ ساله ۹۹.۶ درصد مساحت درگیر خشکسالی استان تقریباً ۸۷.۶ درصد آن دچار خشکسالی بسیارشدید و شدید است.

حیدری گفت: میانگین دمای سیستان و بلوچستان از ابتدای سال زراعی تاکنون ۲۳.۹ درجه سلسیوس بوده و یک درجه دمای استان نسبت به دوره بلند مدت مشابه افزایش داشته است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=163134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.