• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

تصور وجود تفرقه در سیستان و بلوچستان اشتباه است

  • کد خبر : 163229
  • 30 آذر 1402 - 18:20
تصور وجود تفرقه در سیستان و بلوچستان اشتباه است
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: مردم در خارج از استان به اشتباه تصور می‌کنند شیعه و سنی با یکدیگر درگیر هستند، به همین دلیل همه باید در کنار هم تلاش کنیم تا تصور غلطی که در مورد استان وجود دارد را اصلاح کنیم.

رضا شریفی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، در نشست نخبگان معتمدان علما و سران طوایف سه شهرستان راسک سرباز و قصرقند که در محل دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: مردم راسک از حادثه تروریستی که در این شهرستان رخ داده به شدت متاثر و ناراحت هستند به همین دلیل به راسک آمدم تا با مردم اینجا ابراز همدردی کنم.

وی افزود: تعدادی از مردم سیستان و بلوچستان در تاریخ ۲۰ شهریور ماه سالجاری با مقام معظم رهبری دیدار داشتند که در این دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی به عقب ماندگی استان در دهه ۸۰ اشاره داشتند که بخشی از این عقب ماندگی ناظر به حوزه دولت‌ها، بزرگان، فضای اجتماعی، سیاسی و امنیتی در استان بوده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در دهه ۸۰ سیستان و بلوچستان درگیر مسائل امنیتی شد از این رو استان حدود ۱۰ تا ۱۵ سال از استان‌های همجوار خود بویژه در حوزه زیرساختی عقب ماند. اوج مسائل مذهبی و قومی در سیستان و بلوچستان در دهه ۸۰ رخ داد که نتیجه آن عقب ماندگی استان نسبت به سایر استان‌ها بود، از ابتدای دهه ۹۰ نیز مساله داعش اتفاق افتاد که این‌ها سبب شد تمرکز اجتماعی و مدیریتی در استان به هم بریزد.

شریفی خطاب به بزرگان، علما، ریش سفیدان، فرمانداران و بخشداران گفت: اکنون فضای متفاوتی در استان حاکم است چرا که توسعه سیستان و بلوچستان اولویت اول مسوولان دولت است. با نگاه کردن به مصوبات سفر رئیس جمهوری متوجه خواهیم شد در این سفر از شمال تا جنوب استان مصوبه داشته ایم، با توجه به اینکه در چند سال اخیر سیستان و بلوچستان جانی دوباره گرفته باید استان را با همه مشکلات ساخت چون ما در کنار هم یک خانواده هستیم بنابراین باید برای ساختن استان مان تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر تمام تلاشمان را به کار برده‌ایم عقب ماندگی‌هایی که در حوزه راه آهن، راه، گاز و برق در این استان وجود دارد را جبران کنیم.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان در حال نزدیک شدن به سهم خود در توسعه بود که حادثه تروریستی راسک از سوی دشمن رقم خورد با این تفاوت که برخلاف دهه ۸۰ ما به هیچ عنوان تمرکز و انسجام خود را از دست ندادیم.

شریفی در رابطه با دلایلی که اتفاق راسک رخ داد، اذعان کرد: در حال حاضر سیستان و بلوچستان به شدت در مسیر و مدار توسعه قرار گرفته از این رو دشمنان تلاش کردند تا خبری نامناسب از استان به جهان مخابره کند تا بگوید این نقطه از ایران اسلامی ناامن است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف طراحان این اقدام بزدلانه که در راسک رخ داد به هم ریختن تمرکز مدیریتی و انسجام اجتماعی مردم و مسوولان بوده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: اسرائیلی‌ها به شدت در غزه تحت فشار افکار عمومی جهان هستند، بیش از ۲۰ هزار نفر انسان بی‌گناه را به شهادت رسانده‌اند، پس به دنبال این بودند اتفاقی در جایی رقم بزنند تا حواس افکار عمومی و جهان به آن پرت شود به همین دلیل ایران را به عنوان بزرگترین حامی جبهه مقاومت هدف قرار دادند.

وی تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی این اتفاق را در ایام فاطمیه رقم زدند چرا که به دنبال این بودند که جنگ شیعه و سنی راه بیفتد از این رو مردم هوشیار استان نباید درگیر این تله فریب دشمن شوند و مسائل قومی و مذهبی را در امور دخالت دهند.

شریفی ادامه داد: دغدغه مقام معظم رهبری ( مدظله العالی)، مسوولان و مردم همواره این بوده که چهره سیستان و بلوچستان تغییر کند و انگاره مذهبی که در مورد این استان در کشور و منطقه وجود دارد، تطهیر شود.

وی خاطرنشان کرد: از طوایف منطقه راسک، قصرقند و سرباز و در واقع کل استان انتظار داریم این خبر بدی که از حادثه تروریستی راسک به جهان مخابره شده را اصلاح کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=163229

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.