• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

۳۶۰۰ نفر از اوایل سالجاری در چابهار بر اثر تصادفات جاده ای قطع نخاع و یا خانه نشین شده اند

  • کد خبر : 163241
  • 01 دی 1402 - 18:32
۳۶۰۰ نفر از اوایل سالجاری در چابهار بر اثر تصادفات جاده ای قطع نخاع و یا خانه نشین شده اند
هاتف سیستان و بلوچستان - سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار گفت: متأسفانه به علت وقوع تصادفات از اول سالجاری تاکنون سه هزار و ۶۰۰ نفر دچار آسیب دیدگی و زخمی، قطع نخاع و قطع عضو و خانه نشین شده‌اند و ۷۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

ایرج ضاربان، سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار، اظهار داشت: ۲ هزار و ۲۰۵ ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ شهرستان‌های زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار در سالجاری ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه عرض جاده ها کم و بیشتر مسیرهای جاده فاقد ابنیه فنی و استاندارد لازم را دارند و در برخی مواقع سوانح رانندگی دچار آتش سوزی شده و زخمی و کشته در آتش می سوزند، افزود: شهرستان چابهار با ثبت یک هزار و ۲۲ ماموریت در حوادث ترافیکی بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار با اشاره به انجام ۱۵ ماموریت امدادی توسط اورژانس هوایی، ادامه داد: از این تعداد ۶ ماموریت امدادی برای جابجایی مادران باردار و انتقال به مراکز درمانی انجام گرفته است.

ضاربان گفت: تعداد ۳۸ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در حوزه دانشکده علوم پزشکی چابهار فعال است که با توجه به جمعیت زیر پوشش و حوادث ترافیکی روزانه، افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس در جهت ارتقاء خدمات امدادی پیش بیمارستانی ضرورت دارد.

وی از مردم خواست در هنگام بروز حادثه از جا به جایی مصدومان به جز در موارد اضطراری که احتمال فوت فرد مصدوم وجود دارد خودداری کنند و در هنگام تماس با اورژانس ۱۱۵ اطلاعات دقیقی از تعداد مجروحان و نوع حادثه را در به اپراتور اورژانس اعلام کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=163241

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.