• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

سیستان و بلوچستان به اندازه کل نقاط کشور ظرفیت اقتصادی دارد

  • کد خبر : 163601
  • 16 دی 1402 - 18:46
سیستان و بلوچستان به اندازه کل نقاط کشور ظرفیت اقتصادی دارد
هاتف سیستان وبلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به پتانسیل‌های اقتصادی استان گفت: این استان به اندازه تمامی ظرفیت‌های اقتصادی که در کل کشور وجود دارد، ظرفیت اقتصادی دارد.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با شورای اندیشه ورز تعاونی‌های شمال استان، اظهار داشت: ظرفیت اقتصاد تجارت، حمل و نقل، معادن، کشاورزی، صنعت دریا، دیجیتال، گردشگری و صنایع دستی و مرز‌های آبی و خشکی از ظرفیت‌های بی نظیر استان سیستان و بلوچستان هستند.

وی افزود: تعاونی‌ها یک اصل مهم برای مشارکت مردم در اقتصاد هستند، که با تعداد محدود افراد و سرمایه‌های کوچک می‌تواند شکل بگیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با مخاطب قرار دادن دستیاران مردمی، بیان کرد: ۳۰ هزار کارت بازرگانی مرزنشینی صادر شده که برای انجام فعالیت‌های تجاری، تعاونی‌های مرتبط نیز باید تشکیل شود.

کرمی با اشاره به توسعه پنل‌های خورشیدی در استان و سفارش پنج هزار پنل جدید برای نصب، گفت: با تشکیل تعاونی در زمینه پنل‌های خورشیدی می‌توانیم شاهد ایجاد مزرعه پنل‌های خورشیدی باشیم. باید شرکت تعاونی‌های دانش بنیان در عرصه‌های مختلف از جمله صنایع دستی، صنایع بسته بندی، تولیدات صادراتی، معادن مس و اهمیت این فلز در تولیدات مختلف با نوآوری و خلاقیت و تغییر روش در تولید و با تولیدات جدیدتشکیل شوند.

وی با تاکید بر حضور دانشگاهیان و دانش آموزان در تشکیل شرکت تعاونی‌های دانش بنیان، تصریح کرد: به تعداد اعضای هیئت علمی باید شرکت دانش بنیان وجود داشته باشد، دانشگاه محور توسعه است و دانشگاه‌ها باید نیرو‌های کارآفرین پرورش بدهند.

وی با اشاره به تولیدات کشاورزی کم آب در حوزه دانش بنیان گفت: آموزش و پرورش در هنرستان‌ها با راه اندازی گلخانه‌ها بخصوص توسط دانش آموزان برنامه ریزی کند.

وی با تاکید برطراحی دقیق برنامه‌ها بیان داشت: شرایط لازم برای تجاری شدن منطقه شمال سیستان و بلوچستان فراهم شده است و از مراکز خیریه‌ها خواسته شده در قالب تعاونی برای توانمندسازی مردم کار کنند.

استاندار تصریح کرد: باید فرهنگ کار و تلاش در استان ارتقا یابد و افرادی که توانایی کار دارند باید در تشکیل تعاونی‌ها و فعالیت‌های تولیدی و صادراتی فعال باشند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=163601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.