• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

۹۰ اثر از سیستان و بلوچستان برای دریافت مُهر اصالت ملی ارسال شد

  • کد خبر : 163667
  • 23 دی 1402 - 18:53
۹۰ اثر از سیستان و بلوچستان برای دریافت مُهر اصالت ملی ارسال شد
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان از ارسال بیش از ۹۰ اثر این استان به منظور دریافت مُهر اصالت ملی خبر داد.

علیرضا شه بخش، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های بهبود بهره‌وری و ارتقای کیفیت محصولات صنایع دستی اعطای مُهر اصالت ملی است که هر ۲ سال یک بار در یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: مُهر اصالت می‌تواند در ارتقا و بهبود کیفی محصولات تولیدی صنایع دستی، معرفی و بازاریابی محصولات، ایجاد انگیزه، رشد استعداد و نوآوری و خلاقیت در تولید بروز صنایع دستی و تشویق و ترغیب برای استفاده از بسته بندی مناسب نقش بسزایی داشته باشد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع داوری برای اعطای مهر اصالت ملی صنایع دستی هر ۲ سال یکبار انجام می‌شود قرار است در بهمن‌ماه جاری نیز این جلسه به میزبانی کرمان برگزار شود که تاکنون بیش از ۹۰ اثر از این استان ارسال شده که پیش بینی می‌شود در روزهای آتی افزایش یابد.

به گفته وی، تاکنون ۶ دوره برای تعیین مهر اصالت برگزار شده که صنعتگران سیستان وبلوچستان نیز توانسته‌اند برای بیش از ۱۶۰ محصول خود مُهر اصالت دریافت کنند، امیدواریم در جلسه بهمن ماه نیز تعداد بیشتری ثبت شود که این آثار در مرحله استانی تایید شده و برای دریافت مهر اصالت ملی ارسال شده‌اند.

شه بخش گفت: آثار ارسالی از سیستان و بلوچستان بیشتر در رشته‌های سوزن دوزی بلوچی، خامه دوزی سیستان، حصیربافی، سفال گری، سیاه دوزی، پلیوار دوزی و تراش سنگ است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=163667

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.