• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

باید برای ایجاد تغییر در انتخابات شرکت کنیم

  • کد خبر : 164047
  • 15 بهمن 1402 - 19:10
باید برای ایجاد تغییر در انتخابات شرکت کنیم
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه به فرموده شهید همت ببینید دشمن کجا را می‌کوبد، آنجا همان جبهه خودی است گفت: امروز دشمن انتخابات را می‌کوبد چرا که برای آن برنامه‌ریزی کرده و از آن واهمه دارند.

رضا شریفی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، در همایش دانش‌آموزی فرزندان انقلاب رأی اولی‌ ها آموزش‌ و پرورش ناحیه ۲ زاهدان، اظهار داشت: ما مکلفیم در جنگ و تهاجم ترکیبی، هر آنچه که دشمن می‌گوید انجام ندهیم. دشمن از انتخابات واهمه دارد. بر همین اساس به دنبال تعبیر آن به‌عنوان رفراندوم نظام هستند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای اروپایی میزان مشارکت مردم بین ۲۰ الی ۳۵ درصد است، افزود: سیستان و بلوچستان همیشه جزو سه استان اول کشور در مشارکت مردم در انتخابات بوده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: ما نسبت به عملکرد برخی از مسئولان نقد داریم حتی از صف بنزین، آسفالت خیابان‌ ها و نانوایی‌ها گلایه‌مندیم اما این دلیل بر عدم مشارکت ما نمی‌شود. چرا که ما می‌خواهیم اشکالات را رفع کنیم و رشد داشته باشیم.

شریفی با بیان اینکه این نسل می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد، گفت: مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب و نسل تمدن‌ ساز، دانش‌آموزان هستند. حتماً شما دانش‌ آموزان مسائل روز را درک می‌کنید چرا که ما در فرایند توسعه نیازمند نگاه شما هستیم. باید پرسید چرا دشمن علیه ما دشمنی می‌کند و چرا جمهوری اسلامی برای دنیا مهم است، اگر کشوری توسعه‌ نیافته است و اثرگذار نیست، چرا بیش از ۱۳۵ کانال ماهواره‌ای به زبان مردم ما درست کرده است.

وی با بیان اینکه دشمنی دشمن با شرکت‌ نکردن مردم در انتخابات تمام‌ شدنی نیست، تصریح کرد: خوشحالی اسرائیل در عدم حمایت ما از فلسطین است درحالیکه متأسفانه بیش از ۹۰ هزار نفر از مردم مظلوم فلسطین کشته و زخمی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ ها از کیلومترها دورتر به منطقه خاورمیانه آمده‌ اند و تنها جمهوری اسلامی است که جلوی آن ایستاده است، بیان کرد: ما همواره بواسطه مسلمان بودن صرف‌ نظر از اعتقادات ملت‌ ها، بر اساس آرمان‌ های انقلاب و وصیت شهدا یاور مظلومان هستیم. از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ۳۰۰ هزار شهید تقدیم این انقلاب کرده‌ایم؛ لذا برای تغییر رأی می‌دهیم و برای اینکه به همه نشان دهیم که کنشگر سیاسی هستیم.

وی خطاب به دانش‌آموزان یادآور شد: بسیاری از بزرگان شهید شدند تا ما بمانیم؛ لذا باید بدانیم میراث‌ دار چه چیزی هستیم. سیستان و بلوچستان یکی از پهناورترین استان‌های کشور به لحاظ وسعت مرزهای آبی و خاکی و همچنین به لحاظ ذخایر زیرزمینی سیستان و بلوچستان یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور است و معادن شناخته شده در آن با نفت کشف شده در خوزستان برابری می‌کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: این استان به لحاظ نیروی جوان، جمعیت دانش‌آموز و دانشجو و همچنین تأثیرگذاری در لایه‌های اجتماعی، استانی پیشتاز است. ما از شمال تا جنوب ظرفیت‌های عظیمی داریم که باید آنها را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم؛ اما لازمه آن تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر است تا بتوانیم ذخایر را به صنعت و ثروت تبدیل کنیم.

شریفی گفت: اگر مصوبات سال ۱۳۸۱ مقام معظم رهبری در استان اجرایی می‌شد یقیناً چهره استان اکنون متفاوت بود. امام خامنه‌ای مدظله‌العالی فرمودند؛ بخشی به علت تنبلی و بی‌توجهی دولت‌ ها بود. امروز ما بنا داریم عقب‌ماندگی‌ ها را با کمک دانشگاه‌ ها و آموزش‌ و پرورش جبران کنیم چرا که معتقدیم اساس کار در توسعه استان آموزش‌ و پرورش است، زیرا تربیت نیروی توانمند با آن نهاد است.

وی بیان کرد: نیروی انسانی باانگیزه، خوش‌فکر و امیدوار سنی ۱۵ الی ۳۶ سال است؛ اما در نرم جهانی تعریف دیگری دارد و برای کشور ما تعریف دیگر شده است این نسل با نام z_ Alpha برای ایران تعریف شده است تا از این طریق به جوانان ما القا شود که با انقلاب، بزرگان و علما اختلاف دارند.

شریفی با تأکید بر لزوم خودباوری دانش‌آموزان افزود: در ۱۰ روز گذشته ما ۵ ماهواره به فضا پرتاب کرده‌ایم و جزو پنج کشور برتر دنیا در این فناوری هستیم. متأسفانه ما در جنگ شناختی بدون صدا در حال تلفات هستیم، چرا که دشمن سعی می‌کند؛ ما را به‌شدت نسبت به همدیگر بدبین کند. سیستان و بلوچستان باید بسرعت صنعتی شود البته پیش‌نیاز صنعتی‌شدن استان، تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=164047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. اگر مردمی هستی پخش کن مسائل کشور ما به خودمون مربوط نه به ایران اینترنشنال و اسراییل و غیره حالا هرچه میخواهند بگویند این درسته که شهید همت میگفت “در مناطق جنگی اگر راه را گم کردید ببنید دشمن کدام سمت را میکوبد “اما چرا زمانیکه مردم ایران نمی خواستند واکسن بزنند این سخنان شهید همت را پخش نکردند در آن زمان همین شبکه های خارج نشین میگفتند واکسن بزنید چرا اون موقع ها کسی نیآمد بگوید” ببینید آتش دشمن کدام سمت است؟!” و الان خیلی ها بخاطر واکسن کرونا بیمارو یا فوت شده اند پس قرار نیست ما مردم ایران به مسولینی رای بدهیم که روز به روز ماه به ماه سال به سال بر مشکلات مردم ایران افزوده اند این مسئولین حتی قانون اساسی را هم رعایت نمی کنند چرا واکسن را اجباری کرده اند ؟چرا هم سربازی اجباری واکسن اجباری؟ بسیاری از سربازان سرگیجه های عجیب و غریب دارند کسی هم پاسخگو نیست چرا باید به نمایندگانی رای بدهیم که با آنکه خودشان اعلام میکنند تورم۴۴ درصد است ولی برای ما کارمندان و کارگران افزایش ۲۰درصد برای سال بعد در نظر میگیرند؟ چرا مسئولان قوه قضاییه با آنکه امثال من در آزمون بالاترین نمره را آوردیم ما را در آزمون تبدیل وضعیت صرفاً بدلیل عدم تامین اعتبار کنار گذاشتند؟ چرا باید به مسئولینی که بعد از راهیابی به مجلس بفکر جیب خودشان هستند رای بدهیم؟ آیا مسئولی هست که تضمین صددرصد بدهد که خطایی نخواهد کرد؟! آیا نظارتی روی رفتار نمایندگان و مسئولین است؟ بدون شک نظارتی نیست والسلام

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.