• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

ایران به عنوان پرچمدار مبارزه و مقاومت باید سایر ملت ها را هدایت کند

  • کد خبر : 17738
  • 03 مرداد 1397 - 13:09
ایران به عنوان پرچمدار مبارزه و مقاومت باید سایر ملت ها را هدایت کند

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچم دار مبارزه و مقاومت باید سایر ملت ها را هدایت کند و به آنها نشان دهد که بدون وابستگی به قدرت های مستکبر می تواند راه عزت و اقتدار خویش را در پیش گرفته و در قله ها قرار گیرد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، عبدالغفور ایران نژاد در نطق میان دستور جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع)، بیان کرد: امروز دشمن دین خدا، آمریکا و ایادی استکباری است. امام راحل به حق آمریکا را شیطان بزرگ خطاب کردند. آقای رییس جمهور و وزرای محترم، حوزه انتخابیه من با حدود ۱۴۴۰ روستا و ۳۳ هزار و ۴۰۰ کیلومتر وسعت علی رغم داشتن ظرفیت ها و پتانسیل های بالا در زمینه ی گردشگری و تجارت، مردمانش با کمترین امکانات با مشکلات فراوان نظیر بیکاری، فقر، بی آبی و خشکسالی به سر می برند و از پایین ترین شاخص ها در زمینه ی آموزش و بهداشت بهره مند هستند.
 
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای وزیر نیرو آیا می دانید مردم جنوب سیستان و بلوچستان و شهرستان های جنوب این استان با وجود دو سد و فاصله ۵۰ متری از دریا از گودال ها آب شرب خود را تامین می کنند و با حیوانات آب شرب آنها یکی است. آیا می دانید نوار ساحلی یک متر آب لوله کشی ندارد؟ درخواست دارم هرچه سریع تر اقدامات لازم برای احداث آب شیرین کن و استفاده از آب دریا صورت گیرد.
 
ایران نژاد تصریح کرد: در مراکز و روستاهای شهرستان چابهار آب لازم برای کشت ۶۰ هزار هکتار زمین های کشاورزی وجود ندارد و در جهت تامین آب اقدامات لازم انجام شود. وزات نیرو چندین میلیارد تومان از مردم پول گرفته است و چند سال است که خبری از برق و پول مردم نیست. جریمه های سنگینی که در کشور بی سابقه است مردم را تحت فشار گذاشته است. از سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضاییه می خواهم به این موضوع ورود پیدا کنند و اجازه ندهند یک وزارتخانه هم ذی نفع باشد و هم قاضی.
 
وی خاطرنشان کرد: این مسائل واقعیات موجود است. تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در قالب کمیسیون ها نیز به چابهار رفته اند از نزدیک وضعیت را دیده اند و تایید می کنند. مدارس زیادی در چابهار هنوز انشعاب آب و برق ندارند و دانش آموزان در گرمای ۴۰ درجه درس می خوانند و باید نزدیک به ۵۷۰۰ کلاس درس در منطقه احداث شود تا به میانگین کشوری نزدیک شود. امیدوارم آموزش و پرورش به جنوب استان سیستان و بلوچستان به طور خاص توجه داشته باشد.
 
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: وضعیت بهداشتی در استان سیستان و بلوچستان مناسب نیست اما طرح تحول سلامت اقدامات مثبتی را انجام داده است. ضمن تشکر از وزیر بهداشت لطفا در احداث بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی چابهار تسریع شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=17738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.