• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
9

هفت اثر صنایع دستی سیستان و بلوچستان مهر اصالت یونسکو دریافت کرد

  • کد خبر : 140774
  • 08 تیر 1399 - 13:00
هفت اثر صنایع دستی سیستان و بلوچستان مهر اصالت یونسکو دریافت کرد
هاتف سیستان و بلوچستان- عیسی زهی گفت: ۲۵ اثر صنایع دستی این استان نیز در سال ۹۸ نشان ملی مرغوبیت را دریافت کردند و امسال از میان این آثار برترین‌ها برای دریافت مهر اصالت یونسکو کاندید می‌شوند.

بهروز عیسی زهی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در سال ۹۱ چهار اثر صنایع دستی سیستان و بلوچستان شامل ۲ اثر سفال کلپورگان از مروارید دهواری، خامه دوزی شهین شهرکی و سوزن دوزی زرخاتون عظیمی از این استان موفق شدند نشان یونسکو را دریافت کنند.

وی افزود: دو اثر سوزن دوزی از فرنگیس جمالزهی و حور بی بی جمالزهی و یک اثر خامه دوزی شمال سیستان و بلوچستان از مریم قادری در سال ۹۷ اصالت یونسکو را دریافت کردند.

وی گفت: ۲۵ اثر صنایع دستی این استان نیز در سال ۹۸ نشان ملی مرغوبیت را دریافت کردند و امسال از میان این آثار برترین‌ها برای دریافت مهر اصالت یونسکو کاندید می‌شوند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: نشست اعطای نشان ملی مرغوبیت و مهر اصالت یونسکو هر دو سال یکبار برگزار می‌شود که به احتمال زیاد این نشست امسال برگزار خواهد شد.

عیسی زهی تصریح کرد: آثار برای دریافت مهر اصالت باید دارای ویژگی‌هایی مانند نوآوری، حفظ اصالت، استفاده از مواد اولیه ارگانیک و طبیعی و عدم استفاده از مواد غیرطبیعی باشند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=140774

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.