• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
11

۱۹ مورد از جاهای دیدنی زاهدان که نباید از دست بدهید

  • کد خبر : 154871
  • 19 بهمن 1401 - 9:57
۱۹ مورد از جاهای دیدنی زاهدان که نباید از دست بدهید
هاتف سیستان و بلوچستان - آیا تابه‌حال به ناشناخته‌ترین استان ایران سفر کرده‌اید؟ خبر دارید که بزرگ‌ترین مسجد اهل سنت ایران در قلب تپنده این استان جای خوش کرده است؟ به همان اندازه که از جاهای دیدنی زاهدان بی‌خبر هستید، در این شهر جاذبه‌ی تاریخی و دیدنی وجود دارد. پس بیش‌تر از این وقت معطل نکنید و بار سفر ببندید.

در این مقاله برای آشنایی با سرزمین سیستان و بلوچستان ۱۹مورد از معروف‌ترین جاهای تاریخی زاهدان که شما از آن بی‌خبر هستید را گفته‌ایم؛

چرا به زاهدان سفر کنیم؟
زاهدان جاذبه‌های بکر و ناشناخته بسیاری دارد که برای آشنایی با آن‌ها باید به شهر زاهدان سفر کنید. این شهر به‌خاطر حواشی و چندین حادثه تلخ در سال‌های گذشته متاسفانه مورد بی‌مهری مسولین و هموطنان ایرانی قرار گرفته است. بی‌شک با یک بار رفتن به دیار زاهدان از مردم بسیار خونگرم و آداب‌ورسوم این منطقه هیجان‌زده خواهید شد.
جاذبه های طبیعی استان:
از بهترین جاذبه های طبیعی زاهدان روستای لادیز، قلعه لادیز، آبشار لادیز، تالاب هامون، روستای تمین، چشمه آب معدنی و کوه تفتان به شمار می‌روند.
جاذبه های تاریخی زاهدان:
جاذبه‌های تاریخی بسیاری همچون خانه ابویی، کاروانسرای نصرت آباد، آرامگاه هفتاد ملا، موزه پست و ارتباطات، خانه شمس، خانقاه و حسینیه یزدی‌ها در زاهدان وجود دارند.
مساجد معروف زاهدان:
از مساجد مشهور زاهدان مسجد جامع مکی، مسجد زرنج، مسجد شاه علی و مسجد فیض الرحمان است.
بازار های معروف:
بازار رسولی، بازار سلمان زاده، بازارچه سرپوشیده زاهدان، دوشنبه بازار، بازار سلماس زاده، بازار مشترک معروف‌ترین بازارهای زاهدان به شمار می‌روند.

 

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=154871

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.