• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

سرمایه گذاران صنعت گردشگری در چابهار از حمایت‌های ویژه برخوردار می‌شوند

  • کد خبر : 158690
  • 17 مرداد 1402 - 8:30
سرمایه گذاران صنعت گردشگری در چابهار از حمایت‌های ویژه برخوردار می‌شوند
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار به عنوان قلب گردشگری، تجاری و اقتصادی سواحل مَکُران از گواتر تا زرآباد جذابیت‌های توریستی زیادی دارد و از همه سرمایه گذاران بخش خصوصی در این صنعت درآمدزا دعوت به سرمایه گذاری می‌شود.

امیر مقدم در گفت و گو با خبرنگار هاتف سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهر چابهار، دعوت به مشارکت و کسب مساعدت لازم برای برنامه ها و زیر ساخت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه چابهار در محل دفتر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های سرمایه گذاری در منطقه آزادچابهار فراوان است، افزود: مساعدت برای در اختیار گذاشتن امکانات لازم و حمایت در حوزه‌هایی از قبیل مشارکت در واگذاری آثار تاریخی به بخش خصوصی از طریق صندوق احیا کشور جهت باز سازی و بهره برداری از سوی بخش خصوصی، مرمت آثار با همکاری مشترک و ایجاد سایت موزه در محل آثار، حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری چابهار در قالب وام های تسهیلاتی بصورت مستقیم از مرکز و وام های بلاعوض در طرح های توریسم سلامت، مراکز اقامتی و بوم گردی ساخت هتل لاله شماره ۲ چابهار، احداث بانک گردشگری را داشته که قول مساعدت ضرغامی را با توجه به اختیارات و امکانات موجود در برداشت.

وی بیان کرد: از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار را می‌توان به درخواست اجرای ماده ۶۵ احکام دایمی برنامه توسعه در واگذاری اختیارات، بررسی تفاهم‌نامه قبلی و عقد تفاهم‌نامه جدید برای همکاری مشترک اشاره کرد.

مدیرعامل منطقه آزادچابهار گفت: با توجه به سابقه تاریخی و همچنین چهره‌ زیبای سیستان و بلوچستان، خواهان برگزاری جشنواره‌های مشترک بین المللی، فرهنگی، هتلداری و رویدادهای مهم و تخصیص تسهیلات کم بهره (وام) برای سرمایه‌گذاران حوزه‌ی گردشگری هستیم.

وی اظهار کرد: برای انجام مطالعات روستای تیس به عنوان روستای هدف گردشگری و اجرای طرح پایلوت اکو توریسم در محور چابهار – گواتر سازمان منطقه آزاد آمادگی لازم را دارد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=158690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.