• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
6
رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان:

۴۰ درصد از سهام معدن مس “جان جا” به مردم سیستان واگذار می شود

  • کد خبر : 149910
  • 29 آذر 1400 - 9:55
۴۰ درصد از سهام معدن مس “جان جا” به مردم سیستان واگذار می شود
هاتف سیستان و بلوچستان _ محمد سرگزی گفت: ۴۰ درصد از سهام معدن مس جان جا در اسناد مناقصه به مردم سیستان واگذار می شود.

محمد سرگزی، رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس بیان کرد: با توجه ویژه به ظرفیت های سیستان، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه عمرانی در منطقه در اولویت کاری مجلس قرار دارد که در همین راستا ذخایر معدنی این منطقه به عنوان یکی از ظرفیت ها مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان این که یکی از نقاط مورد توجه در منطقه معدن مس جان جا بود که علی رغم پتانسیل بالا و ذخایر معدنی قابل ملاحظه به آن توجه چندانی نشده بود، افزود: در همین راستا ساخت کارخانه فرآوری مس در سیستان آغاز شد.

به گفته نماینده مردم سیستان در مجلس، پس از تلاش در خصوص آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه فرآوری مس جان جا و با انجام فراخوان شرکت‌های دارای کارنامه موفق در این حوزه، سه شرکت معتبر جهت ورود به مرحله مناقصه پذیرفته شدند.

وی اضافه کرد: در همین راستا نشستی با فاطمی امین وزیر صمت و جعفری رئیس هیئت عامل ایمیدرو برگزار شد که مباحثی را در خصوص لزوم منتفع شدن مردم حوزه سیستان در این پروژه بیان کردیم.

سرگزی اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اجرای این طرح در منطقه باید بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم سیستان باشد و ضروری است شهروندان سیستانی به عنوان سهامداران این معدن قلمداد شوند.

وی ادامه داد: طبق مذاکرات و پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد تا در اسناد مناقصه ۴۰ درصد از سهام معدن مس جان جا با اولویت به مردم شریف منطقه واگذار شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=149910

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.