• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
7

ضرورت ایجاد ساختار مدیریت بحران در استان سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 150617
  • 17 بهمن 1400 - 10:27
ضرورت ایجاد ساختار مدیریت بحران در استان سیستان و بلوچستان
هاتف سیستان و بلوچستان _ نماینده مردم چابهار در مجلس پس از گذشت حدود ۴۰ روز از سیل در منطقه کنارک روند امدادرسانی را مناسب عنوان کرد و از ضرورت ایجاد ساختار مدیریت بحران و «علاج واقعه قبل از وقوع» خبر داد.

معین‌الدین سعیدی درباره سیل ۴۰ روز پیش منطقه کنارک و روند امدادرسانی‌ اظهار کرد: نماینده ویژه ریاست جمهوری به این منطقه سفر کردند و مصوبات خوبی را نوشتند. اعتبار بالای ۳۰۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است. همچنین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و کمیته امداد ورود جدی به بحران داشتند.

نماینده مردم چابهار، کنارک و قصدقند در مجلس از توزیع لوازم‌خانگی معادل ۳۶ میلیارد تومان بین مددجویان خبر داد و گفت: روند امدادرسانی‌ها تا به اینجا کار مناسب است اما ایجاد ساختار جمع‌آوری آب‌های سطحی توقعی بود که به وزارت کشور و نیرو محول شد. قرار بر این بود که ۱۶۰ میلیارد اعتبار برای این موضوع فرستاده شود که هنوز منتظر هستیم.

این عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان از ضرورت ایجاد ساختار مدیریت بحران در این استاد خبر داد و گفت: توالی بحران‌ها مصداق بارزی برای این ضرورت است. درعین‌حال باید نکات مثبت را هم گفت. تا این لحظه روند امدادرسانی در مقایسه با اتفاقات مشابه بهتر بوده است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم تأکید کرد: نکته مهم علاج واقعه قبل از وقوع است. اگر لایه‌های حفاظتی رودخانه‌های ایجاد شوند یا پروژه‌های مهار فرسایش خاک در پروژه‌های آبخیزداری اجرایی شود، سیل به استان آسیب نمی‌زند. هرکدام از وزارتخانه برای علاج قبل از واقعه هر بحرانی وظایفی دارند که اگر به‌درستی انجام دهند، نغمت را نعمت بدل می‌کند. در همین منطقه ما، اگر روی رودخانه باهوکلات بند ایجاد می‌کردیم از هدررفت بیش از یک میلیارد مترمکعب آب جلوگیری می‌شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.