• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6

توزیع انسولین قلمی در سیستان و بلوچستان آغاز شد

  • کد خبر : 147140
  • 28 آذر 1399 - 15:20
توزیع انسولین قلمی در سیستان و بلوچستان آغاز شد
هاتف سیستان و بلوچستان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: سهمیه آذرماه انسولین قلمی لومیر در اختیار داروخانه‌ها این استان قرار گرفت و بیماران دیابتی با ارائه دفترچه یا کارت ملی خود می‌توانند دریافت کنند.

دکتر محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: با توجه به حجم محدود سهمیه دریافتی، امکان توزیع گسترده این دارو در بین تمامی داروخانه‌ها وجود ندارد.

وی افزود: انسولین قلمی لومیر در زاهدان، توسط داروخانه های هلال احمر، تعاونی داروسازان و داروخانه ویژه دانشگاه در اختیار بیماران قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: در زمان مراجعه به داروخانه همراه داشتن کارت ملی و یا دفترچه بیمه بیمار برای ثبت مشخصات در سامانه مربوطه الزامی است.

هاشمی از برگزاری کارگاه آموزشی بین المللی مانور فضای کریکوتیروئد به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد و افزود: این کارگاه به دعوت بنیاد بین المللی صوت و با حضور بیش از ۱۰۰نفر از متخصصین گوش حلق و بینی و گفتار درمانی از کشور های برزیل و پرتغال و از محل دانشکده علوم توانبخشی این دانشگاه برگزار شد.

وی گفت: در این کارگاه علمی دکتر علی دهقان متخصص گفتار درمانی دانشگاه، شیوه ابداعی خود در درمان و کاهش میزان گرفتگی و بهبود صدا در بیماران دچار عدم قدرت تکلم به دلیل تنش عضلانی (MTD) را که روشی موثر و کارا در این حوزه می باشد تدریس کرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147140

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.