• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
8

گروه‌های تاثیرگذار جامعه در جهت واکسیناسیون حداکثری مردم تلاش کنند

  • کد خبر : 149306
  • 16 آبان 1400 - 10:06
گروه‌های تاثیرگذار جامعه در جهت واکسیناسیون حداکثری مردم تلاش کنند

ابوذر کوثری معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا اظهار داشت: آمار موجود از نظر تعداد بیماران کرونایی که نیاز به بستری دارند روند رو به رشد را نشان می‌دهد البته تعداد مرگ و میر استان کاهش داشته اما برحسب این آمار روند بستری نگران‌کننده است. […]

ابوذر کوثری معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا اظهار داشت: آمار موجود از نظر تعداد بیماران کرونایی که نیاز به بستری دارند روند رو به رشد را نشان می‌دهد البته تعداد مرگ و میر استان کاهش داشته اما برحسب این آمار روند بستری نگران‌کننده است.

وی با اشاره به اینکه برخی شهرستان‌ها از نظر پوشش واکسیناسیون متاسفانه فاصله زیادی با آمار مطلوب دارند افزود: لازم است فرمانداران این شهرستان‌ها در ستاد شهرستانی با استفاده از تجارب شهرستان‌های موفق و بهره‌گیری از تمامی امکانات در اختیار این موضوع را مدیریت کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: سیاست کلی ستاد ملی کرونا بر بازگشایی و ادامه فعالیت متعارف صنوف، ادارات، مراکز آموزش عالی، مدارس و مشاغل است.

کوثری گفت: بازگشایی به معنی عادی‌انگاری و نقض پروتکل‌های بهداشتی تعریف شده نیست و بایستی شرایط به سمت هوشمندسازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیش برود.

وی خاطرنشان کرد: مراجعه دیرهنگام مبتلایان کرونا به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یکی از دلایل افزایش مرگ و میر کرونا در سیستان و بلوچستان است و از این نظر پایین‌تر از متوسط کشوری قرار داریم بنابراین؛ از ستادهای شهرستانی بویژه رسانه‌ها انتظار می‌رود با جهت‌دهی و تمرکز بر این موضوع این مساله را تبیین کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان محتوای مناسب تولید کنند و در اختیار رسانه ها قرار دهند .

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: بازگشایی‌ها هم بایستی پیوست رسانه‌ای داشته باشد و در بازگشایی‌ها روند ما باید به سمت عادی شدن فعالیت‌ها و در مقابل عدم عادی‌انگاری رعایت پروتکل‌ها پیش برود و دستگاه‌های متولی باید در این راستا توجه لازم را داشته باشند.
وی پیرامون بازگشایی مدارس سیستان و بلوچستان نیز گفت: در بازگشایی مدارس اصل بر این است که تابع سیاست‌های کلی ستاد ملی کرونا باشیم اما با توجه به میزان پوشش واکسیناسیون ملاحظات درون استانی را نیز باید داشته باشیم.

کوثری تصریح کرد: از آنجایی که پایه و اساس تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی ارائه آمار صحیح است بنابراین بایستی آمار واکسیناسیون دانش‌آموزان سطح استان به صورت دقیق و یکدست ارائه تا بر اساس شرایط موجود این استان تصمیمات لازم اتخاذ شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=149306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.