• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

افتتاح ۱۵ طرح بهداشتی درمانی در سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 150748
  • 24 بهمن 1400 - 10:27
افتتاح ۱۵ طرح بهداشتی درمانی در سیستان و بلوچستان
هاتف سیستان و بلوچستان _ رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۱۵ پروژه بهداشتی و درمانی همزمان با ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید.

دکتر سید محمد هاشمی اظهارداشت: هشت پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای در دومک، قلعه بید، سیب، جون آباد، ساختمان پایانه میل ۷۲ و دادشاه آباد و ساختمان پایگاه اورژانس چهار شهری زاهدان از مهمترین طرح های افتتاح شده این مدت بوده است.

وی ادامه داد: با افتتاح های انجام شده این مدت تعداد کل پایگاه های اورژانس این دانشگاه به ۶۵ پایگاه رسید که بدون شک ارتقای بیش از پیش خدمات فوریت‌های پیش بیمارستانی را بدنبال خواهد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان طرح توسعه تجهیزاتی بیمارستان دارالشفاء میرجاوه را یکی دیگر از این ۱۵ طرح عنوان کرد و گفت: این تجهیزات شامل دستگاه ماموگرافی به عنوان یکی از تجهیزات بسیار ارزشمند تشخیصی است که نقش مهمی در تشخیص زودهنگام بیماری سرطان سینه در خانم ها دارد.

وی همچنین مجموعه‌ای از تجهیزات از قبیل الکتروشوک، ونتیلاتور و سونوگرافی بیوفیزیکال و سامانه  امحای بهداشتی زباله های بیمارستانی را از دیگر اجزا این طرح توسعه عنوان کرد و افزود:طرح توسعه تجهیزاتی بیمارستان دارالشفا با اعتباری افزون‌بر ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شد.

هاشمی افتتاح مرکز تجمیعی دندانپزشکی واقع در منطقه مرزی ریگ ملک را از دیگر طرح های عمرانی ارزشمند بهداشتی در شهرستان میرجاوه عنوان کرد و گفت: برای تجهیز این مرکز که سهم قابل توجهی در کاهش سفرهای درمانی مرزنشینان عزیز منطقه ریگ ملک دارد افزون‌بر چهار میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

وی از هوشمند سازی سامانه اورژانس برای ناشنوایان و افتتاح سامانه ارتباط جامعه ناشنوایان شهر زاهدان با اورژانس ۱۱۵ نیز خبر داد و گفت: در راستای ارائه خدمات به شهروندان ناشنوا سامانه ارتباط جامعه ناشنوایان شهر زاهدان با اورژانس با اعتباری افزون‌بر سه میلیارد ریال نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ساخت و تجهیز محل اسکان پزشک در مرکز جامع خدمات سلامت ناصر آباد از توابع سیب و سوران با  زیربنای ۱۰۰ مترمربع  با اعتبار بیش‌از۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال را از دیگر طرح های عمرانی افتتاح شده در دهه فجر سال ۱۴۰۰ در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ذکر کرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.