• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
7

دفتر استاندارد سازی پارک علم‌ و فناوری سیستان و بلوچستان افتتاح شد

  • کد خبر : 147998
  • 25 فروردین 1400 - 15:40
دفتر استاندارد سازی پارک علم‌ و فناوری سیستان و بلوچستان افتتاح شد
هاتف سیستان و بلوچستان- رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان از راه‌اندازی دفتر استانداردسازی محصولات به منظور تحقق شعار سال و حمایت از تولیدکنندگان در استان خبر داد.

محمدنبی شهیکی‌تاش رئیس پارک علم‌وفناوری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به رشد چشمگیر و فعالیت جدی شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم وفناوری سیستان و بلوچستان و ضرورت رفع موانع پیش‌رو و حمایت از این شرکت‌ها استانداردسازی محصولات آن‌ها به جهت صادرات و حضور جدی‌تر در بازار یکی از اولویت‌های اصلی بود.

وی افزود: پس از رایزنی با اداره کل استاندارد دفتر استانداردسازی به جهت ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی این شرکت‌ها در پارک علم وفناوری سیستان و بلوچستان رسماً آغاز به‌کار کرد که ارائه خدمات تخصصی و مشاوره به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، تسهیل و تسریع اخذ پروانه استاندارد و استانداردسازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان جزو ماموریت‌های اصلی این دفتر است.

رئیس پارک علم‌وفناوری سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه هم‌اینک محصولات تولیدی شرکت‌های فعال پارک علم وفناوری استان در سطح کیفی قابل قبولی قرار دارد که اخذ علامت استاندارد علاوه بر افزایش ارزش‌گذاری کالا راه حضور آن‌ها در بازارهای جهانی و صادرات به کشورهای دیگر را هموارتر می‌کند.

وی ادامه داد: طبق پیش‌بینی انجام شده قرار است در گام نخست حدود ۵۰ شرکت از مزایای این دفتر بهره‌مند شوند و در مراحل بعدی نیز براساس نوع محصولات و فعالیت شرکت‌ها استانداردسازی سایر محصولات اجرایی می‌شود.

شهیکی خاطرنشان کرد: هم‌اینک پنج هزار نوع استاندارد برای کنترل کیفیت ویژگی‌های کالا و خدمات وجود دارد که نیاز کشور تدوین ۸۰ هزار استاندارد کالا و خدمات است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.