• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

نیروی هوایی ارتش در ساخت شبیه‌سازها به بلوغ رسیده است

  • کد خبر : 151269
  • 25 اسفند 1400 - 23:01
نیروی هوایی ارتش در ساخت شبیه‌سازها به بلوغ رسیده است
هاتف سیستان و بلوچستان - فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در حوزه ساخت شبیه‌سازها به نقطه بلوغ رسیده‌ایم،گفت: جوانان انقلابی در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در سال ۱۴۰۰ توانستند ۲ جنگنده را شبیه‌سازی کنند.

امیر سرتیپ حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین رونمایی از شبیه‌ساز جنگنده «F۴» که در پایگاه هوایی برادران شهید دلحامد کنارک برگزار شد اظهار داشت: خداوند را شاکر و سپاسگزاریم که نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به بلوغ ساخت شبیه‌ سازهای انواع جنگنده‌ها و هواپیماها رسیده است.

وی افزود: شبیه‌سازها ابزارهایی بسیار ازشمندی هسستند که از آن‌ها برای ارتقای توان عملیاتی و بالابردن تجربه خلبانان استفاده می‌شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: خوشبختانه برای ساخت شبیه‌ساز در منطقه حرف اول را می‌زنیم و خدا را شاکر هستیم که به این تکنولوژی رسیده‌ایم و توان ساخت سیمیلاتور برای هر کشوری را داریم و همینجا اعلام می‌کنیم که توانایی ساخت و عرضه هر نوع شبیه‌سازی را برای کشورها داریم.

امیر سرتیپ واحدی با بیان اینکه پایگاه هوایی کنارک منطقه بسیار راهبردی بوده و یکی از پایگاه‌های بسیار مهم و ارزشمند ما در کشور به شمار می‌رود گفت: در این منطقه تمامی تلاشمان را می‌کنیم که بتوانیم به بهترین نحو ممکن مردم خدمت‌رسانی کنیم و در همین راستا سیستم لایتینگ (چراغ‌های باند فرودگاه) هم راه‌اندازی شده و فرودگاه این منطقه آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است و درواقع همه امکانات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در اختیار مردم منطقه است.

وی تصریح کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی ثابت کرد همواره در کمک به مردم شریف کشور آماده هر نوع جانفشانی است و تنها خواسته‌مان از مردم شریف ایران این است که برای سربازان میهن خود در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، دعا کنند.

وی با بیان اینکه در دوران قبل از انقلاب حتی اجازه دست زدن به هواپیماها و جنگنده‌ها را نداشتیم بیان کرد: هم‌اینک صنعتگران و نخبگان نیروی هوایی و دانشمندان عزیز کشورمان به عرصه ساخت انواع جنگنده ورود کرده‌اند و امروز ساخت هواپیمای شکاری بمب‌افکن کوثر افتتاح و خط تولید آن راه‌اندازی شده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به‌زودی تمامی گردان‌های پروازی می‌توانند از تجهیزات بومی‌سازی‌شده‌ای که ۱۰۰ درصد هواپیما توسط صنعتگران کشور با کمک نیروی هوایی ساخته می‌شود استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.