• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
7

دستگاههای متولی برای نجات جازموریان به تکالیف قانونی خود عمل کنند

  • کد خبر : 147333
  • 05 بهمن 1399 - 8:49
دستگاههای متولی برای نجات جازموریان به تکالیف قانونی خود عمل کنند
هاتف سیستان و بلوچستان- فرماندار دلگان سیستان و بلوچستان گفت: برای نجات جازموریان، دستگاههای متولی به تکالیف قانونی خود عمل کنند و توصیه‌های سازمان‌ محیط زیست و بومیان محلی را جدی بگیرند.

مجتبی شجاعی فرماندار دلگان اظهار داشت: اقدامی نمانده که برای از بین بردن تالاب جازموریان انجام نشده باشد و کار ناتمام و بر زمین مانده ای در این‌ حوزه نیز نمانده است.

وی افزود: ابتدا به ساکن با تصمیمات نسنجیده دهه هفتاد وزارت نیرو در آغاز احداث سدهای بی رویه و فاقد انجام مطالعات جامع آبریز حوزه جازموریان از یک سو و در ادامه و حتی تاکنون ضعف در نظارت و ممانعت از حفر چاههای غیر مجاز بی شمار در پهنه جازموریان بالاخص در بخش کرمان آن و مستمرا عدم اجرای قانون توزیع عادلانه آب و تامین حق آبه تالاب در بخش زیست محیطی همه از شاهکارهای صورت پذیرفته برای از نفس افتادن پیکر بی جان جازموریان بوده است.

فرماندار دلگان ادامه داد: مطمئنا اگر شاهکارها و اقدامات نسنجیده ادامه پیدا کند، به زودی زود نام تالاب جازموریان را باید به بیابان جازموریان تغییر داد و بی شک با اجساد رمه ها و گله های دام در بیابان های مناطق جنوبی کرمان و غربی سیستان و بلوچستان براثر تشنگی و طوفان مواجه خواهیم بود و بزرگترین سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه نشینی در حاشیه شهرهای دلگان و بمپور و فنوج و شهرهای جنوبی کرمان شکل خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.