• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
8

تغییر در نحوه تخصیص اعتبارات، مقدمه اصلاح ساختار بودجه است

  • کد خبر : 152286
  • 04 تیر 1401 - 14:55
تغییر در نحوه تخصیص اعتبارات، مقدمه اصلاح ساختار بودجه است
هاتف سیستان و بلوچستان - نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: علت عدم اصلاح ساختار بودجه، نحوه تخصیص اعتبارات است که باید هر چه زودتر مرتفع شود.

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اصلاح ساختار بودجه، اظهار داشت: بودجه سال‌های مختلف هیچ‌گاه عملیاتی نبوده است و تخصیص اعتبارات نه بر اساس شاخص‌ها بلکه بر اساس روابط و رانت بوده است.

وی افزود: نتیجه این نحوه تخصیص اعتبارات براساس رابطه و رانت این شده که استان‌هایی مثل استان سیستان و بلوچستان هیچ‌گاه مشکلاتشان حل نشده و فاصله زیادی بین اینگونه استان‌ها و استان‌های برخوردار مشاهده می‌شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدالت همیشه در مساوات نیست بلکه مناطق محروم باید سهم بیشتری از بیت‌ المال داشته باشند تا محرومیت‌ها در کشور برطرف شود و استان‌های محروم هم به سطح کشوری برسند.

شهریاری گفت: با وجود تذکرات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد اصلاح ساختار بودجه، اما دولت قبل هیچ کاری در این باره نکرد و دولت فعلی هنوز فرصت اصلاح این ساختار را پیدا نکرده است و علت آن هم این نحوه تخصیص اعتبارات است که باید هر چه زودتر مرتفع شود.

وی خاطرنشان کرد: بودجه کشور باید براساس قانون برنامه توزیع شده و تخصیص یابد و براساس لابی و رانت و رابطه و نفوذ بیشتر برخی از مقامات استان‌ها نباشد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.