• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3

مرحله دوم ساخت پل بزرگ شیله آغاز شد

  • کد خبر : 153246
  • 20 مهر 1401 - 13:48
مرحله دوم ساخت پل بزرگ شیله آغاز شد
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از آغاز ساخت مرحله دوم پل بزرگ شیله در محور ارتباطی زابل- زاهدان خبر داد.

عطاءاله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان‌ و بلوچستان در بازدید از مراحل ساخت پل‌شیله گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان ساخت پل در مسیرهای مختلف را هم‌زمان با ساخت بزرگراه‌ها اولویت خود قرار داده است.

عطاءاله اکبری ادامه داد: بعداز بهره‌برداری از پل نهراب، ساخت پل شلیله و درکنار آن احداث بزرگراه در محور زابل-زاهدان در اولویت قراردارد.

وی ادامه داد: در دو سال اخیر و به صورت پیاپی پل های بزرگ ماشکید، نهراب و پل مهم افضل آباد را آغاز و به اتمام رساندیم بطوری این پل ها امروز در حال اجرای نقش خود در توسعه استان وحتی کشور هستند.

اکبری گفت: پیش بینی می شود در صورت تامین منابع مالی مرحله سوم و پایانی ساخت پل شیله تا دوماه آینده آغاز شود.

او گفت: این اقدام در صورتی برنامه ریزی شد که با محدودیت شدیدی به لحاظ منابع مالی در هفت ماه ابتدای سال مواجه هستیم وتا این لحظه تخصیص اعتبار پیوست قانون بودجه پروژه های استان صورت نگرفته و بدهی به پیمانکاران به پیش از ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان‌وبلوچستان افزود: از تلاش خود برای پایان ساخت بزرگراههای استان دست برنخواهد داشت و در این خصوص به نگاه ویژه دولت به استان امیدوار است.

اکبری اضافه کرد:این امید سبب گردیده که با وجود کاهش سرعت ساخت پروژه ها در بعضی استانها، این استان با وجود محدودیت در منابع مالی با مشکلاتی همچون کمبود سوخت، طوفان های سهمگین و دمای بالای ۵۰درجهبا ظرفیت مناسب در مسیر ساخت باند دوم با قوت گام می‌بردارد.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین منابع مالی تا دوماه آینده مرحله سوم و پایانی ساخت پل‌شیله آغاز شود.

همچنین خاطر نشان کرد: این پل با طول عرشه ۱۷۶ متر و هشت دهانه ۲۲ متری نیازمندتخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است، که بتواند در زمان تعیین شده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قطعا با اتمام این پل مهم ضریب امنیت کاربران جاده ای ونیز مباحث پدافندی وامنیتی ونیز جایگاه کریدور شمال به جنوب کشور تقویت خواهد شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=153246

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.