• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
9

ایرانشهر شهر ملی سوزن دوزی شد

  • کد خبر : 17901
  • 07 مرداد 1397 - 13:33
ایرانشهر شهر ملی سوزن دوزی شد

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ایرانشهر به عنوان شهر ملی سوزن دوزی انتخاب شد و لوح ثبتی آن در روزهای آینده به مسئولان این شهرستان اهدا می شود.   وی گفت: وجود چهره‌های سرشناس سوزن دوزی در شهرستان ایرانشهر که نمونه […]

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ایرانشهر به عنوان شهر ملی سوزن دوزی انتخاب شد و لوح ثبتی آن در روزهای آینده به مسئولان این شهرستان اهدا می شود.
 
وی گفت: وجود چهره‌های سرشناس سوزن دوزی در شهرستان ایرانشهر که نمونه آن استاد «مهتاب نوروزی» بوده و از شهرت جهانی برخوردار است، تاثیر بسزایی در ملی شدن این شهرستان به عنوان شهر سوزن دوزی داشت.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه هنر سوزن دوزی در اکثر شهرهای دیگر استان نیز متداول است اما یکی دیگر از دلایل انتخاب این شهر به عنوان شهر ملی سوزن دوزی، تعداد کارگاه‌های بیشتر و تکنیک‌های متداولی است که در این شهر رایج است.
 
وی افزود: کیفیت سوزن‌دوزی و وجود زیرساخت‌های شهری در ایرانشهر از دلایل دیگر انتخاب این شهرستان است بنابراین مردم و مسئولان این منطقه باید بیش از گذشته تلاش کنند تا زمینه جهانی شدن این شهرستان فراهم شود.
 
جلال زایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هنر سوزن دوزی به صورت گسترده در کشور پاکستان نیز انجام می‌شود باید از این فرصت در شهرستان ایرانشهر استفاده شود و همکاری‌ لازم با هنرمندان و کارکنان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان صورت بگیرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=17901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.