• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
15

باغ وحش زهک آنلاین رصد می شود

  • کد خبر : 18921
  • 18 مهر 1397 - 16:08
باغ وحش زهک آنلاین رصد می شود

باغ وحش چاه نیمه های زهک زیر ذره بین محیط زیست قرار می گیرد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: با توجه به اهمیت حفاظت از گونه های زیست محیطی توسط سازمان حفاظت محیط زیست، تصمیم گرفته شد همه این باغ ها به طور آنلاین مورد رصد و پایش قرار گیرد، قرار است برای این کار سیستم پایش آنلاین در باغ وحش ها نصب شود.
 
وی گفت: باغ وحش زهک هم یکی از مناطق زیست محیطی استان سیستان و بلوچستان است که تحت پویش این سیستم قرار می گیرد، به همین دلیل روزهای گذشته از وضعیت زیر ساخت های این مکان برای نصب سیستم پایش آنلاین و نحوه ارتباط آن با ادارات حفاظت محیط زیست بازدید شد.
 
وی افزود: دسترسی لحظه ای محیط زیست به روند ورود و خروج گونه ها از باغ وحش، ورود گونه های جدید و بررسی دلایل تلفات در این اماکن از اهداف نصب سیستم پایش آنلاین است، امیدواریم زیر ساخت های مورد نیاز نصب آن در کوتاه ترین زمان ممکن آماده شود.
 
وی در ادامه از رهاسازی یک قطعه حواصیل و دو شب گرد بلوچی خبر داد و اظهار کرد: چندی پیش دو شبگرد پس از ورود به مناطق مسکونی توسط تعدادی از دوستداران محیط زیست استان زنده گیری و به عوامل حفاظت محیط زیست تحویل داده شد، سرانجام این دو پرنده پس از مداوا و درمان در زیستگاه خود رهاسازی شد.
 
پورمردان افزود: علاوه بر این دو شبگرد یک قطعه حواصیل خاکستری که توسط همیار محیط زیست پیدا شده بود به عوامل محیط زیست چابهار تحویل داده شد که پس از مداوا، انجام معاینات اولیه و اطمینان از سلامت در نوار ساحلی چابهار رهاسازی شد و به اکوسیستم زیستگاهی‌اش بازگشت.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=18921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.