• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
5

آثار حضور پلنگ در کوهستان‌های شهرستان سرباز مشاهده شد

  • کد خبر : 18924
  • 19 مهر 1397 - 13:58
آثار حضور پلنگ در کوهستان‌های شهرستان سرباز مشاهده شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از مشاهده آثار حضور پلنگ در کوهستان‌های شهرستان سرباز خبر داد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: در پی دریافت گزارشات مردمی و همیاران مبنی بر مشاهده دو قلاده پلنگ در منطقه کوهستانی (کوه ون) از توابع شهرستان سرباز و حمله به احشام و تلف شدن ۴ رأس بز، کارشناسان و مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست سرباز به منطقه اعزام شدند.
 
وی افزود: محیط‌ بانان شهرستان در حین گشت و کنترل منطقه مذکور سرگین و ردپای احتمالی دو قلاده پلنگ را مشاهده کردند و با توجه به بررسی های انجام شده بر روی لاشه حیوانات تلف شده و علائم موجود به احتمال زیاد این حیوانات توسط پلنگ شکار شده اند.
 
وی ادامه داد: در راستای کاهش این تعارضات از شهروندان بویژه روستائیان درخواست می شود در صورت مواجهه با پلنگ ضمن رعایت موارد ایمنی، از کشتن این حیوان خودداری کنند و مراتب را جهت پیگیری به ادارات محیط زیست منعکس کنند.
 
پور مردان عنوان کرد: منطقه مذکور در ۱۰۰ کیلومتری شهر سرباز و مجاورت منطقه حفاظت شده گاندو بوده و دارای تنوع زیستی بالایی میباشد که تخریب زیستگاه، خشکسالی و کمبود غذا طی سنوات گذشته زمینه های ایجاد تعارض بین انسان و حیات وحش و خصوصاً پلنگ را فراهم کرده است.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در همین راستا مقرر شده که جهت بررسی دقیق تر، دوربینهای تله ای در اختیار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرباز قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=18924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.