• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
4

سازمان‌های مردم نهاد سیستان و بلوچستان پیشرو در کمک به مدیریت بحران کرونا

  • کد خبر : 133406
  • 28 اردیبهشت 1399 - 22:27
سازمان‌های مردم نهاد سیستان و بلوچستان  پیشرو در کمک به مدیریت بحران کرونا
هاتف سیستان و بلوچستان- مقیمی گفت: طبق رتبه بندی وزارت ورزش و جوانان در مورد فعالیتهای سمنها و نقش آنها در کنترل بحران کرونا استان سیستان و بلوچستان جزء ۵ استان فعال کشور قرار دارد. 

مینا مقیمی معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در راستای کمک به کاهش شیوع بیماری کرونا و آگاهی بخشی بیشتر مردم، به صورت گسترده وارد مبارزه با این بیماری شدند.

وی افزود: بیش از ۴۰ سمن حوزه جوانان استان با بهره گیری از ظرفیت‌های مادی و معنوی خود از ابتدای شیوع بیماری کرونا در خط مقدم مبارزه با این ویروس  بخصوص در روستاهای دورافتاده مرزی و حاشیه شهرها حاضر  شدند و با تولید ماسک ، دستکش و ضدعفونی معابر در مقابله با کرونا بسیار درخشان ظاهر شدند.

وی گفت: در شرایط کنونی که بحران شیوع بیماری کرونا سلامت جسمی و روانی جامعه را در معرض تهدید قرارداده و شیوع این بیماری در کشور تبدیل به یک مساله ملی شده است، مقابله با بیماری کرونا تنها در چارچوب عزم و همبستگی ملی امکان پذیر می باشد.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش سیستان و بلوچستان افزایش آگاهی مردم در زمینه این بیماری، کاهش سطح نگرانی در جامعه و تهیه اقلام بهداشتی را از مهمترین اهداف و اقدامات این سازمان ها دانست و ادامه داد: برخی از سازمان های مردم نهادو مراکز مشاوره  با ساخت کلیپ و فیلم های مختلف و همچنین بروشور های آموزشی برای آگاهی بخشی بیشتر آحاد جامعه نقش ارزنده ای در پیشگیری از این بیماری دارند و تا کنون ۱۵۹۵۰ مورد از قبیل انتشار بروشورهای آموزشی، ساخت اپلیکیشن و کلیپ های مشاوره ای – آموزشی، مشاوره حضوری،مجازی و میدانی به مردم مناطق حاشیه شهر و غیره  انجام شده است.

مقیمی با اشاره به اینکه جوانان عضو این سازمان ها در تولید ماسک و توزیع آن در نواحی کم برخوردار فعالیت به سزایی دارند که این امر مورد استقبال اقشار مختلف مردم نیز قرار گرفته است، تصریح کرد: ۵۹۳۰۰ عدد ماسک ، ۲۶۷۰ لیتر  مواد ضدعفونی کننده و همچنین۲۳۰۰  عدد شیلد، گان و سایر البسه بیمارستانی توسط سمنهای استان تولید و توزیع شده است و در شهرستان زهک خانه جوان به کارگاه دوخت و تهیه ماسک و دستکش در این ایام تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت در رزمایش همت جوانانه – کمک مومنانه لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب است افزود: در این ماه مبارک رمضان سمن ها از یاد خانواده های نیازمند قافل نشده اند و با کمک خیرین و اداره کل ورزش و جوانان استان  ۴۵۳۲بسته  معیشتی و۱۱۰۰۰هزار پرس غذای گرم را تهیه کردند  و این کمک‌ها با شناسایی نیازمندان واقعی در بین آن‌ها توزیع شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان در پایان ضمن حمایت اداره کل ورزش وجوانان استان از اقدام سازمان های مردم نهاد در ایجاد کارگاه های تولیدی، ابراز امیدواری کرد با توکل به خداوند متعال و همچنین اتحاد و همدلی، ویروس منحوس کرونا به زودی در ایران اسلامی ریشه کن شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=133406

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.