• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3

تغییر سبد صید صیادان معضل تازه محیط زیست چابهار است

  • کد خبر : 135470
  • 13 خرداد 1399 - 11:42
تغییر سبد صید صیادان معضل تازه محیط زیست چابهار  است
هاتف سیستان و بلوچستان- حسینی گفت: به دلیل تغییر سبد صید صیادان و اقدام به صید گونه های کمیاب و غیرمجاز در دریا که موجب تخریب محیط زیست و خطر انقراض گونه های دریایی می شود، از دستگاه های متولی درخواست می شود نسبت به این امر حساس و هوشیار باشند.

اشرفعلی حسینی رییس اداره حفاظت محیط زیست چابهار اظهار داشت: در جلسه ای که با سمن های زیست محیطی در اداره حفاظت محیط زیست چابهار برگزار شد به مشکلات محیط زیست دریایی که به تازگی چالش های جدی را برای این شهرستان ایجاد کرده، پرداخته شده است.

وی افزود: به دلیل تغییر سبد صید صیادان و اقدام به صید گونه های کمیاب و غیرمجاز در دریا که موجب تخریب محیط زیست و خطر انقراض گونه های دریایی می شود، از دستگاه های متولی درخواست می شود نسبت به این امر حساس و هوشیار باشند.

بیشتر بخوانید:

وی گفت: اکوسیستم دریا و زنجیره حیات در آن به گونه ای است که با از بین رفتن یک گونه، سایر گونه ها نیز از بین می روند و کاهش تنوع زیستی دریا، در نهایت باعث انقراض گونه های هدف صید که مورد بهره برداری مستقیم انسان قرار می گیرند شده و سرانجام منجر به کوچک و محدود شدن سبد غذایی و عدم دسترسی خانواده ها به محصولات سالم دریایی می شود، که این امر را باید به ساحل نشینان و صیادان متذکر  شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست چابهار ادامه داد: موضوع صید و شکار بی رویه و عواقب آن بر زندگی امروز، همواره در مباحث آموزشی محیط زیست به مخاطبان گوشزد شده و یکی از اهداف مهم آموزش های محیط زیستی می باشد و همچنین این موضوع در کنار سایر دغدغه های محیط زیستی توسط سازمان های مردم نهاد نیز به مخاطبان و اقشار هدف آموزش داده شده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=135470

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.