بختیار هوتی سرپرست راهداری وحمل نقل جادهای قصرقند اظهار داشت: راه دسترسی به روستاهای سخت گذر و کوهستانی کاجو حدود ۵۴ کیلومتر بوده که عملیات اجرایی آن ۱۰ سال پیش آغاز شده اما به دلیل کمبود اعتبار این طرح رها شده است.
وی افزود: این مسیر تا روستای گتیگ ۲۰ کیلومتر آن ترانشه برداری شده و ۳۴ کیلومتر باقیمانده آن نیاز به اعتبار دارد که باید از منابع استانی تامین شود.
وی با اشاره به اینکه ۴۸۰ کیلومتر راه خاکی شهرستان قصرقند نیازمند تخصیص اعتبار و آسفالت هستند، گفت: ارتقای راه قصرقند به نیکشهر و جکیگور، ساخت پل حمیری و عزیزآباد، آسفالت راه چندوکان به پیرسهراب، تکمیل راه تلنگ و کاجو و افزایش سرانه آسفالت از کمتر از ۲۰ درصد به بالای ۷۰تا ۸۰ درصد از مهمترین درخواستها در خصوص راههای این شهرستان است.
سرپرست راهداری وحمل نقل جادهای قصرقند ادامه داد: در مواقع بارندگی و بسته شدن راهها فعالان فضای مجازی با تهیه کلیپ و عکس و خبر اقدام به زیرسوال بردن خدمات میکنند که شایسته نیست.
هوتی با اشاره به اینکه وقتی بارندگی رخ دهد سیل و آب زیاد رودخانه کاجو تا چندین روز و شاید هفتهها مانع از بازگشایی راه میشود، خاطرنشان کرد: به محض کم شدن آب همیشه ماشین آلات سنگین راهداری قصرقند برای بازگشایی اولیه اعزام شدهاند.
وی تصریح کرد: تا فروکش کردن سیلاب امکان اعزام گریدر جهت تسطیح و رگلاژ وجود ندارد لذا امکان تردد جهت وسایط نقلیه سواری امکان پذیر نخواهد بود و تنها ماشین آلات سنگین از جمله کامیون راهداری جهت انتقال مایحتاج اولیه مثل آرد و سایر کالای اساسی و موردنیاز جهت خدمت رسانی به سیلزدگان اعزام میشوند.
وی بیان کرد: جهت بازگشایی راه دسترسی روستای میراباد تا پادکوب نیاز به دستگاه سنگین از جمله لودر و بیل مکانیکی و فیکور است که با توجه به نبود بولدزر سالم در این اداره امکان بازگشایی مسیر نیست.
وی گفت: برای راه میراباد لودر اعزام شده و مسیر باقی مانده کاجو از گتیک با کمک بنیاد علوی قرار است به صورت مشارکتی انجام انجام شود.