• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
11

مشکلات سیستان و بلوچستان با کار جهادی حل می‌شود

  • کد خبر : 141233
  • 10 تیر 1399 - 16:03
مشکلات سیستان و بلوچستان با کار جهادی حل می‌شود
هاتف سیستان و بلوچستان- حجت الاسلام محامی گفت: باید در حوزه گسترده جهاد کشاورزی، برای جلوگیری از بروز انحراف و فساد، نظارت قوی اعمال شود.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی ‌فقیه در سیستان و بلوچستان در دیدار مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه و رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این استان از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است که در صورت مدیریت صحیح می‌توانست معین استان‌های دیگر باشد ولی متاسفانه در گذشته به‌گونه‌ای عمل شده که هم‌اینک ما برای حل مشکلات نیازمند استان‌های معین هستیم.

وی افزود: سیستان و بلوچستان طبق آمار و اطلاعات، امکان تأمین گوشت مورد نیاز کشور را دارد و در این شرایط تحریم می‌تواند محصولات مورد نیاز را از طریق کشورهای پاکستان و هندوستان وارد کند.

وی گفت: از جمله عوامل این مسأله، منافع شخصی، نگاه تنگ قومی و قبیله‌ای، منافع مادی خود و اطرافیان، ضعف توان و هم‌چنین کاهلی در انجام امور است.

نماینده ولی ‌فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: در صورت بروز تخلف در میان یکی از کارکنان، همانجا باید با تذکر و برخورد قانونی جلوی رشد فساد گرفته شود.

حجت الاسلام محامی یکی از رسالت‌های سازمان جهاد کشاورزی را توزیع عادلانه امکانات و پروژه‌ها در سطح استان دانست و تصریح کرد: در هر نقطه‌ای که زمینه فعالیت فراهم است با رعایت عدالت و انصاف برای بهره‌مندی مساوی همه مردم استان از دستاوردها، تلاش کنید.

وی تعامل با ادارات و دستگاه‌های مرتبط را یکی دیگر از ملزومات فعالیت‌های جهاد کشاورزی دانست و افزود: مثلا در منطقه بلوچستان سدها و بندهایی داریم که از آب ذخیره‌شده آن‌ها استفاده نمی‌شود و این مسأله یکی از نگرانی‌های ساکنان محلی است که می‌توان این موارد از طریق استانداری و دستگاه مربوطه پیگیری و زمینه برای استفاده از این ذخیره آب برای پروژه‌های جهاد کشاورزی فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: باید از توان مردم و سرمایه‌گذاران در کنار مجموعه‌هایی مثل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و بنیاد مستضعفان برای اجرای فعالیت‌ها استفاده کرد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: باید زمینه سرمایه‌گذاری و فعالیت مردم در استان فراهم شود تا آن‌ها در این حوزه تلاش کرده و حاصل دسترنج خود را به خانه ببرند.

وی با اشاره به تاثیرات منفی فرهنگی کمک مستقیم، تصریح کرد: ایجاد اشتغال برای محرومان، ضمن حفظ کرامت آنها به آبادی منطقه نیز کمک می‌کند.

وی ضمن ابراز گلایه از برخی سرمایه‌گذاران و تاکید بر لزوم فعال‌سازی این ظرفیت مهم از سوی جهاد کشاورزی، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران بومی فراوانی سرمایه خود را از استان خارج کرده‌اند و برخی از سرمایه‌داران نیز حاضر به توسعه فعالیت‌های خود نبوده و صرفا تأمین مخارج زندگی خانواده برایشان مهم است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=141233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.