• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
8

انتقال تجهیزات بندر چابهار به بندری دیگر صحت ندارد

  • کد خبر : 145062
  • 26 تیر 1399 - 18:33
انتقال تجهیزات بندر چابهار به بندری دیگر صحت ندارد
هاتف سیستان و بلوچستان- آقایی گفت: تجهیزات بندرچابهار متعلق به توسعه و عمران و رونق حمل ونقل و تخلیه و بارگیری بهتر کالا در بندرشهیدبهشتی است و به هیچ وجه از این محدوده به بندری دیگر منتقل نمی‌شود.

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دولت بیش از یک میلیارد دلار برای توسعه بندرشهید بهشتی هزینه کرده و ظرفیت آن را به هشت و نیم میلیون تن رساند و قرار نیست تجهیزات آن از این بندر خارج شود.

وی افزود: برخی خبرگزاری ها و فعالان شبکه های اجتماعی مدعی جابجایی و انتقال تجهیزات این بندر به سایر بنادر ایران شده اند که مطالب منتشر شده صحت ندارد و تکذیب می شود.

بیشتر بخوانید:

وی گفت: انتقال مکنده‌های غلات بندر چابهار به دیگر بنادر کشور صحت ندارد و کل تجهیزاتی که در بندر چابهار موجود است به این بندر استراتژیک تعلق دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این تجهیزات در راستای تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری و ارائه خدمات مطلوب به تجار، بازرگانان و صاحبان کالا در بندر چابهار مورد استفاده قرار می گیرد.

آقایی تصریح کرد: در پی رهایی این بندر اقیانوسی از تحریم های ظالمانه آمریکا و در فرصت ایجاد شده در فضای برجام، سازمان بنادر و دریانوردی اقدام به خرید و مونتاژ تجهیزات استراتژیک مورد نیاز بنادر کشور از طریق بندر چابهار کرد که پس از مصوبه هیات وزیران این تجهیزات به بنادر هدف ارسال شد و تجهیزات موجود متعلق به این بندر بوده و هیچ برنامه جابجایی برای این تجهیزات وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=145062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.