• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
7

اسلام مسلمانان را از اختلاف و نزاع بشدت منع کرده است

  • کد خبر : 147864
  • 12 فروردین 1400 - 13:06
اسلام مسلمانان را از اختلاف و نزاع بشدت منع کرده است
هاتف سیستان و بلوچستان- مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجدمکی اهل سنت زاهدان گفت: دین مبین اسلام مسلمانان را از اختلاف و نزاع منع و بر وحدت و یکپارچگی تاکید کرده است.

شیخ الاسلام عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان در مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم، حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان اظهار داشت: ناهنجاری‌های اجتماعی بویژه جنگ‌ها و اختلاف‌ها فاصله و دشمنی را زیاد می‌کنند و دین و دنیا و عزت انسان‌ها را از بین می‌برند.

وی افزود: امروز آن‌قدر ازهم‌پاشیدگی در جوامع بشری بوجود آمده که صله‌رحمی، قرابت و محبت ازبین رفته‌ و دل‎ها پر از کینه و حسد شده‌اند و احترام به همنوع و رعایت حق‌وحقوق‌شان در جامعه کم‌رنگ شده است.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با اشاره به ارزش و جایگاه قرآن کریم گفت: قرآن کتاب تأثیرگذار و خارق‌العاده‌ و مجموعه‌ای از مباحث است و در هر زمینه‌ ای روشنایی و هدایت دارد و در هیچ کتابی به‌اندازه قرآن در حروف‌شناسی، تجوید و معانی کار نشده است.

وی ادامه داد: قرآن کتابی است که اخلاق و عقیده را می‌سازد و انسان را به تکامل می‌رساند و اگر در طول تاریخ شیرمردان به ولایت رسیده اند، همه شاگردان قرآن کریم بوده‌اند.

مولوی اسماعیل‌زهی بیان کرد: متاسفانه امروزه در بخش بزرگی از جوانان بویی از اسلام، قرآن و پیامبر رحمت و مهربانی حضرت رسول اکرم (ص) نیست.

وی به حافظان قرآن شریف توصیه کرد: طلاب و حافظان قرآن نباید تنها در ماه مبارک رمضان قرآن تلاوت کنند بلکه در طول سال آیات نورانی قرآن را تلاوت کرده و از شیرینی آن بهره مند شوند.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: وقتی حافظان بر حفظ قرآن مسلط شدند نباید به نگاه کردن به قرآن اکتفا کنند بلکه تلاوت قرآن را سرلوحه کارشان قرار دهند بطوریکه اگر حافظان روزی یک جزء از قرآن نخوانند، حق قرآن ادا نخواهد شد، به حافظان توصیه می‌کنم، قرآن سیار باشند و روزی پنج یا سه جزء را در هنگام نماز بخوانند تا هر هفته و ده روز یکبار قرآن ختم شود.

امام جمعه مسجد مکی زاهدان اظهار داشت: هرگاه مسلمان حاجت و مشکلی داشت یا آفت و بلایی او را تهدید می‌کرد، نماز بخواند زیرا نماز راهگشای مشکلات و مصائب است.

وی افزود: مسلمان باید به نماز، خیرات، صدقات و ذکر پروردگار بپردازد و تا لحظۀ مرگ در این مسیر ثابت قدم بماند، عبادت تنها فرایض نیستند، باید به نوافل نیز اهمیت داده شود.

وی تصریح کرد: تنها راه نجات از مصائب و مشکلات در عصر حاضر برگشت به زندگی بی‌آلایش پیامبر اکرم (ص) و زندگی پاک تربیت‌یافتگان ایشان است.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: اگر امروز زندگی مسلمانان در مسیر قرآن و سیرت پاک رسول اکرم (ص) می‌بود آن همه مشکلات دامنگیر جوامع نمی شد برای نجات از همه بدبختی‌های دنیا قرار گرفتن در مسیر قرآن و پیامبر (ص) کافی است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.