• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
9

بخش خصوصی ۲ نیروگاه برق در سیستان و بلوچستان می سازد

  • کد خبر : 148789
  • 25 مرداد 1400 - 11:22
بخش خصوصی ۲ نیروگاه برق در سیستان و بلوچستان می سازد
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۲ نیروگاه برق توسط بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیارد تومان در خاش و زاهدان ساخته می‌شود.

علیرضا پرنده‌مطلق مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مصرف برق در سیستان و بلوچستان ۲.۷ کشوری بوده در حالیکه خطوط انتقال و تولید استان ۱۰ درصد خطوط کشور است.

وی با بیان اینکه یک دکل حدود ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان برای صنعت برق هزینه دارد افزود: ۵۸درصد شبکه فوق توزیع برق یعنی خطوطی با ظرفیت ۶۳ کیلو ولت در سیستان و بلوچستان قرار دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: سال گذشته یکهزار و ۴۱۱ میلیارد تومان در بخش انتقال و فوق توزیع برق استان هزینه شده که مراحل آغاز این طرح‌ها از گذشته بوده است.

پرنده‌مطلق گفت: فاز نخست نیروگاه گازسوز بخش خصوصی در سال ۹۹ در منطقه ایرانشهر در مدار قرار گرفت و قرار است توسعه یابد، علاوه‌بر این در زاهدان و خاش نیز نیروگاه با ۲۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در منطقه سراوان مشکل سوخت وجود دارد و نمی‌توان نیروگاه‌های با ظرفیت بالا در این منطقه نصب کرد، گفت: اولین واحد ۲۵ مگاواتی در این شهرستان در سال ۹۸ در مدت سه ماه با وجود مشکلات منطقه نصب و سال ۹۹ نیز فاز دوم به مدت چهار ماه طول کشید و باعث شد در این منطقه ۳۵ تا ۴۰‌ مگاوات برق تولید داشته و نوسان، مدیریت شود.

وی تصریح کرد: قبل از آن خط ادیمی مرکز شهرستان نیمروز به سفیدآبه و پست برق ادیمی در سال ۹۷ و پست سفیدآبه در سال ۹۵ آماده و این اقدامات بطور مستمر اجرا شد و نشان داد فعالیت‌های شبکه برق متوقف نبوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: باتوجه به افزایش مصرف، هر سال مجبوریم تعداد پست‌ها را زیاد کنیم و تعداد فیدر خروجی بیشتر بگیریم یا ظرفیت ترانس‌ها را افزایش دهیم و این کار هر سال انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=148789

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.