• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
5

مسئولان نسبت به تخصیص اعتبارات به پروژه‌های ملی سیستان و بلوچستان عدالت را رعایت کنند

  • کد خبر : 155342
  • 23 اسفند 1401 - 21:34
مسئولان نسبت به تخصیص اعتبارات به پروژه‌های ملی سیستان و بلوچستان عدالت را رعایت کنند
هاتف سیستان و بلوچستان - نماینده حوزه انتخابیه ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از کاهش میزان اعتبارات تخصیص‌یافته به پروژه‌های ملی جنوب این استان بر ضرورت نگاهی عدالت‌محور در بودجه‌های سنواتی و برنامه هفتم توسعه برای ارتقای وضعیت این منطقه تاکید کرد.

عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، راسک، بمپور، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کاهش میزان اعتبارات تخصیص یافته به پروژه‌های عمرانی جنوب استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: با وجود اینکه حوزه انتخابیه‌ ام یک پهنه بزرگ جغرافیایی حدود ۶۰ هزار کیلومتر مربع و ۹ شهرستان را در برمی‌گیرد که جمعیتی بیش از ۸۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است اما تنها پروژه‌‎های ملی که برای آن تعریف شده است به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌ رسد.

وی افزود: ما به دنبال ایجاد تحول در حوزه انتخابیه هستیم که با اعتبارات قطره چکانی استانی قطعا امکانپذیر نیست. کما اینکه پروژه فنوج به نیکشهر که یک جاده اصلی محسوب می‌شود برای ۳۰ کیلومتر آسفالت جاده ۱۶ سال است که معطل مانده است در این شرایط چطور می‌توان انتظار داشت که پروژه‌های دانشگاه ایرانشهر و بیمارستان فنوج با اعتبارات استانی اجرا شود.

نماینده حوزه انتخابیه ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه به دلیل بی‌ دقتی کارشناسان برنامه‌ ریز سازمان برنامه و بودجه به تخصیص اعتبارات به پروژه‌های عمرانی سیستان و بلوچستان از لحاظ آماری و شاخص‌ها، این استان با اختلاف معناداری از ماقبل آخر جدول در رتبه آخر قرار گرفته است چرا که برنامه‌ریزی دقیقی برای آن انجام نگرفته است و این در حالی است که انتظار داریم کارشناسان سازمان برنامه و بودجه با نگاهی دقیق متناسب با تورم سالانه به تعیین اعتبارات جنوب این استان بپردازند.

درخشان گفت: اعتبارات اختصاص یافته به مناطق محروم سیستان و بلوچستان نه تنها متناسب با تورم موجود در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزایش پیدا نکرده بلکه کاهش نیز یافته است که این اقدام به هیچ وجه عادلانه نیست.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون انتظار می‌رود سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌های مربوطه نگاه ویژه‌ای به تخصیص اعتبارات به پروژه‌های محدود ملی در جنوب سیستان و بلوچستان در بودجه‌های سنواتی داشته باشند، همچنین اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با نگاهی عدالت محور برای ارتقای وضعیت این منطقه گام بردارند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=155342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.