• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
5

بنیاد مستضعفان آماده سرمایه گذاری برای توسعه نیروگاه چابهار است

  • کد خبر : 158731
  • 19 مرداد 1402 - 20:26
بنیاد مستضعفان آماده سرمایه گذاری برای توسعه نیروگاه چابهار است
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: ما در شرایط قرار داریم که سخنرانی و حرف زدن نتیجه بخش نیستند و ما باید در عمل برای مردم قدرشناس سیستان و بلوچستان کار کنیم، برای خدمات دهی به مردم این منطقه تلاش کنید، روزه سکوت بگیرید و عمل کنید تا خدمات نظام و انقلاب برای مردم ملموس شوند.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، در سومین دوره از سفرهایش به جنوب سیستان و بلوچستان در جلسه شورای اداری فرمانداران جنوب استان که در فرمانداری چابهار برگزار شد، اظهار داشت: مردمان سیستان و بلوچستان مردمی شایسته، قدرشناس و ولایت‌مدار هستند و ما باید در عمل به این مردم خدمت کنیم؛ میزان ارزش انسان‌ نیز از اعمالش سنجیده می شود و از این بابت خداراشاکر هستم که بنیاد مستضعفان فعالیت‌هایی را برای مردم این منطقه انجام می‌دهد.

وی افزود: مردم ما در این برهه‌ی زمانی در شرایط سختی زندگی می‌کنند؛ سخنرانی و حرف زدن دردهای این مردم را دوا نمی‌کند، ما باید ایمان درونی خودمان را تقویت کنیم و برای این مردم تلاش کنیم؛ رویکرد ما در پروژه‌هایی است که داریم برای مردمان سیستان و بلوچستان انجام می‌دهیم و انرژی قویی داریم که در این استان باشیم و روحیه خدمات رسانی خودمان را برای توسعه سیستان و بلوچستان از دست نخواهیم داد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اعلام آمادگی برای تقویت بخش اقتصادی سیستان و بلوچستان، بیان کرد: ما می‌خواهیم نیروگاه چابهار را توسعه دهیم و این توسعه چهارده هزار میلیارد تومان هزینه دارد؛ ظرفیت نیروگاه چابهار را دو برابر خواهیم کرد که در حال حاضر پانصد مگابایت ظرفیت دارد و تا هزار مگاوات پیش‌بینی کردیم و این سرمایه‌گذاری را انجام خواهیم داد. اگر مسئولان استان و شهرستان پیگیر باشند و گازرسانی به شهر و نیروگاه چابهار را تامین کنند.

وی تصریح کرد: در رابطه با سرمایه‌گذاری در بندر چابهار، برخی از شرکت‌های ما حضور پیدا کردند و کارهایی را می‌خواهند انجام بدهند و سازمان بنادر نیز موافق این سرمایه‌گذاری هست؛ در مرحله‌ی اول، هزار و دویست میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش تخلیه‌ی غلات انجام داده ایم؛ در بقیه بخش‌های هم اعلام آمادگی کردیم که سرمایه‌گذاری انجام بدهیم.

فتاح گفت: در سال گذشته وعده‌هایی به مردم عزیز چابهار و جنوب سیستان و بلوچستان در بحث محرومیت زدایی داده بودیم؛ امروز آمدیم تا آنها را مرور کنیم؛ با همت مسئولان کارها به نتیجه رسیده بودند و برخی نیز طی چندماه آینده و حداقل تا دهه مبارک فجر قول دادند که به اتمام برسند؛ در مجموع ۱۳۵۰ واحد مسکن به این منطقه اختصاص دارد که اگر این مجموعه مسکن ساخته و در اختیار مردم قرار بگیرند، در دوره بعدی به همین تعداد اضاف خواهیم کرد.

وی با اشاره به مناطق هدف بنیاد مستضعفان در جنوب سیستان و بلوچستان، اعم از قصرقند، دشتیاری و چابهار، خاطرنشان کرد: برای توزیع عادلانه این اعتبارات، مسئولین مربوطه باید نظارت داشته باشند؛ به همین منوال برای اشتغال‌زایی پنجاه میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه و یکصد میلیارد تومان نیز برای محرومیت زدایی اعتبار گذاشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در دوره قبل سیصد دستگاه ترانس توزیع کردیم، افزود: دویست دستگاه ترانس دیگر نیز برای جلوگیری از کاهش افت ولتاژ و قطعی جهت پایداری و کیفیت شبکه برق اهدا می‌کنیم. سه دستگاه آمبولانس نیز به این منطقه اهدا شده بود و تقاضاها نیز در این مورد زیاد بود؛ مشکل خرید آمبولانس در بازار وجود دارد؛ اگر مسئولان استان از طریق منطقه آزادچابهار آمبولانس وارد کنند، ما آمادگی داریم که خریداری کنیم و در اختیار خدمت به مردم قرار دهیم.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ادامه داد: ده میلیارد تومان به سازمان بهزیستی و همین مبلغ به کمیته امداد امام خمینی تخصیص داده‌ایم که امیدواریم برای رفع مشکلات ضروری مردم صرف شوند؛ همچنین ده چمن مصنوعی، خدمات دهی به زواران اربعین حسینی در مرز ریمدان، پرداخت اجاره وسایل نقلیه سنگین جهت بازسازی سیل‌بندها، بازگشایی جاده‌ها و سایر خدماتی که نیاز به دستگاه‌های نقلیه سنگین دارند، بنیاد مستضعفان آمادگی دارد که برای مردم سیستان و بلوچستان تامین اعتبار و در اختیار بگذارد.

وی تاکید کرد: مردم و تمام فرمانداران درخواست‌های خودشان را به استانداری اعلام کنند؛ استانداری نیز به صورت کتبی و با اولویت‌بندی، به بنیاد مستضعفان اعلام کند؛ ما دولت نیستیم، اما در کنار دولت‌ها قرار داریم تا در بحث‌های اقتصادی و محرومیت‌زدایی مردم همراهی کنیم و اقداماتی را انجام بدهیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=158731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.