• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
4
سرگزی، نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی؛

کاهش سهمیه سوخت مردم در استان سیستان و بلوچستان مشکلات فراوانی ایجاد کرده است

  • کد خبر : 163896
  • 03 بهمن 1402 - 19:12
کاهش سهمیه سوخت مردم در استان سیستان و بلوچستان مشکلات فراوانی ایجاد کرده است
هاتف سیستان و بلوچستان - نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش سهمیه سوخت در استانی که جایگاه سی ان جی ندارد و حمل و نقل عمومی در آن وجود ندارد مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است.

محمد سرگزی، نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه، ۳ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با انتقاد از کاهش سهمیه سوخت یارانه ای، اظهار داشت: بسیاری از مردم در استان سیستان و بلوچستان به نمایندگان پیام دادند و خواستند مشکل سوخت در استان سیستان و بلوچستان در دستورکار قرار گیرد.

وی افزود: ۵۰ لیتر از سهمیه آزاد مردم در کشور کاهش پیدا کرده است اما از آن جایی که در تمام جایگاه های عرضه بنزین در کشور کارت آزاد سوخت وجود دارد مشکل مردم کمتر است اما به دلیل محدودیت هایی که دولت در استان سیستان و بلوچستان قرار داده است این مشکل به شکل متفاوتی جلوه می کند و از آن جایی که مردم این استان باید تمام نیاز خود را از حداقل سهمیه بنزین مرتفع کنند با کاهش اخیر زندگی شان دچار چالش جدی شده است.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در کشور به ازای هر سکو یک کارت آزاد با سهمیه ۱۰ هزار لیتر وجود دارد و هر کسی نیاز داشته باشد می تواند استفاده کند اما در استان سیستان و بلوچستان به تعدادی از جایگاه ها فقط یک کارت آن هم با سقف ۳ هزار لیتر سوخت اختصاص یافت.

سرگزی خطاب به وزیر نفت، گفت: تا چه زمانی مردم سیستان و بلوچستان باید تاوان ضعف مدیریت و بی برنامگی شما و زیر مجموعه تان را بدهند و آیا اطلاع دارید امکانات حمل و نقل عمومی در استان سیستان و بلوچستان وجود ندارد و سوخت جایگزین بنزین نیز وجود ندارد و یک روز به بهانه مبارزه با قاچاق سهمیه حمل و نقل جاده ای را کم می کنید و امروز نیز سهمیه بنزین مردم را کم کردید.

وی خاطرنشان کرد: لازم است رئیس جمهور و رئیس مجلس هرچه سریع تر ورود کنند تا مشکل مردم حل شود و نمایندگان نیز استیضاح وزیر نفت را امضا کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=163896

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.