• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
6

اشتغال معتادان بهبود یافته نقش مهمی در تداوم سلامت آنان دارد

  • کد خبر : 152320
  • 07 تیر 1401 - 23:46
اشتغال معتادان بهبود یافته نقش مهمی در تداوم سلامت آنان دارد
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: اشتغالزایی و ایجاد درآمد پایدار برای معتادان بهبود یافته نقش مهمی در تداوم سالم بودن آنان در جامعه دارد.

عباسعلی ارجمندی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان در همایش یاریگران زندگی در جامعه کار و تولید سیستان و بلوچستان اظهار داشت: معتادان بهبود یافته با داشتن اشتغال دیگر به سمت موادمخدر نخواهند رفت اما معتادان بهبود یافته ای که پس از بهبود اشتغالی نداشته باشند دوباره به دام این بلای خانمان سوز خواهند افتاد.

وی افزود: سازمان های مردم نهاد نقش بسیار مهمی در بازپروری و ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته دارند و باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: سالن های ادارت و سازمان های دولتی باید در اختیار سمن های مردم نهاد فعال در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی باشد اشتغالزایی معتادان بهبود یافته باید در دستورکار تمام سازمان‌های دولتی و سازمان های مردم نهاد در سیستان و بلوچستان باشد.

حجت ‌الاسلام و المسلمین منصور باقر بیگ مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این همایش اظهار داشت: برای رسیدن به یک جامعه با نشاط دو عامل یکی فراهم بودن شرایط و دیگری رفع موانع باید همواره مورد توجه باشد.

وی افزود: ترویج موادمخدر یکی از مهمترین موانع در رسیدن به یک جامعه بانشاط و ایده آل است. سازمان تبلیغات اسلامی یک ظرفیت بسیار بزرگی به نام روحانیون مبلغ دارد که می توان از این ظرفیت در جهت آگاه سازی مردم از آسیب‌های اجتماعی و دوری جوانان به گرایش به موادمخدر استفاده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: این سازمان ۱۵۰ خانه دین و زندگی در سطح استان دارد که خواهران در این خانه ها به دنبال ترویج احکام دینی و آموزش کارآفرینی هستند که می توان از این ظرفیت هم در راستای مبارزه با موادمخدر استفاده کرد.

وی اظهارداشت: سازمان تبلیغات ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که باید از این ظرفیت‌ها در جهت پیشگیری و مبارزه با موادمخدر در بین جوانان استفاده کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان نیز در این همایش بیان کرد: پدیده شوم اعتیاد بر هر محفلی که وارد می‌شود جان، مال و آبروی هر انسانی را بر باد می دهد.

علی زندی تصریح کرد: کسانی که در دنیا پرچمدار مبارزه با موادمخدر هستند امروز خودشان عامل اصلی کشت و توزیع موادمخدر در جهان هستند.

وی بیان کرد: آمریکا پس از ورود به افغانستان به جای اینکه کشت موادمخدر را در این کشور کاهش دهد اما ما شاهد افزایش کشت این موادافیونی در آن کشور بودیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان گفت: امروزه بیش‌از ۸۰ درصد تریاک دنیا در کشور افغانستان تولید می شود و این امر زنگ خطری برای استان ماست که در مسیر ترانزیتی موادافیونی قرار داریم.

وی افزود: مرز طویل سیستان و بلوچستان با دو کشور پاکستان و افغانستان و همچنین خشکسالی های متمادی در این استان باعث شده ما امروز درگیر پدیده شوم موادمخدر باشیم.

حامد آرامش مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز در این همایش اظهار داشت: یکی از مهمترین مزایای این استان مرزهای گسترده آن است که متاسفانه این مرزها با توجه به قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی موادمخدر در معرض تهدید قرار دارد.

وی افزود: کانون یاریگران کار و تولید توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان وبلوچستان ایجاد شده و تا کنون ۲۸ کانون در استان راه اندازی و در حال افتتاح است که تنها ۶ کانون در منطقه آزاد چابهار قرار دارد.

وی گفت: جمع آوری معتادان متجاهر و آموزش این افراد و سپس بکارگیری آنان نقش بسیار مهمی در ماندگاری سلامت آنان و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این سازمان امسال تعهد ایجاد ۲۸ هزار شغال را دارد که تا کنون توانسته ۲۰ هزار شغل را در استان ایجاد کند و امیداوریم تا پایان سال به ۴۰ هزار شغل دست یابیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.