• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

نمایش خیابانی آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی در زاهدان برگزار شد

  • کد خبر : 152860
  • 31 مرداد 1401 - 12:26
نمایش خیابانی آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی در زاهدان برگزار شد
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان و بلوچستان از اجرای مانور نمایش خیابانی آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی با هدف آموزش و احترام به حقوق شهروندی در سطع معابر پرتردد شهر زاهدان خبر داد.

سرهنگ محمدعلی بزی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک در حوزه حمل و نقل و ترافیک با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری مانور نمایش خیابانی با محوریت آموزش و احترام به حقوق شهروندی در زاهدان اجرا شد.

وی افزود: ضعف فرهنگ ترافیک و رفتارهای پرخطر در رانندگی مانند انحراف به چپ، رانندگی مارپیچ، لایی کشیدن خودروها، تجاوز از سرعت قانونی و رفتارهای ناهنجار و نادرست رانندگی یکی از عوامل اصلی افزایش تصادفات رانندگی در سطح معابر شهر زاهدان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ارتقای فرهنگ ترافیک نیازمند مشارکت همگانی است بیان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی با همکاری و مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری زاهدان برابر برنامه ریزی بعمل آمده هر ماه با یک پیام ترافیکی گروه نمایش شهری در نقاط پرتردد تعیین شده با تابلوها که حاوی توصیه‌های ترافیکی است اقدام به آموزش چهره به چهره رانندگان و شهروندان خواهندکرد.

سرهنگ بزی با بیان اینکه این نمایش خیابانی تا پایان سالجاری ادامه خواهد داشت گفت: افزایش سطح آگاهی و ارتقای دانش شهروندان و آشنایی آنان با حقوق شهروندی و ارتقای فرهنگ صحیح رانندگی زمینه ساز رسیدن به شهری آرمانی و مطلوب است و این موضوع از مهمترین اهداف اجرای مانور نمایش خیابانی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ صحیح ترافیک به عنوان یک هنجار مطلوب اجتماعی همه دستگاه های مسئول بایستی به سهم و نقش خود برای ارتقای فرهنگ ترافیک عمل کنند؛ با یک هم‌ افزایی روز افزون در حوزه ترافیک گامی موثر در پیشگیری و کاهش تخلفات رانندگی و به تبع آن موجب افزایش قانون مداری خواهد شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152860

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.