• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
6

وحدت لازمه حفظ عزت، اقتدار، استقلال اولویت جهان اسلام است

  • کد خبر : 153229
  • 18 مهر 1401 - 21:37
وحدت لازمه حفظ عزت، اقتدار، استقلال اولویت جهان اسلام است
هاتف سیستان و بلوچستان - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان طی بیانیه ای اعلام کرد: وحدت جامعه اسلامی به عنوان اولویت اصلی جهان اسلام و لازمه حفظ عزت، اقتدار، استقلال و بازیابی مجد و شوکت و احیاء مجدد تمدن اسلامی، زمینه‌ساز تعامل و همکاری مسلمانان با یکدیگر و تلاش مشترک برای رشد جامعه اسلامی است.

آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته وحدت طی بیانیه ای اعلام کرد: نام‌گذاری هفته وحدت در ایام ولادت حضرت ختمی مرتبت سیدالأنبیاء و المرسلین محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله و سلم)، یادآور ابتکار ارزشمند امام خمینی(قدس الله نفسه الزکیه) و بینش قوی ایشان است که ضروری‌ترین نیاز جامعه اسلامی را مورد نظر قرار داده و توجه همه مسلمانان عالم را به این امر مهم جلب کردند.

پیامبر اکرم(ص)، مایه رحمت برای جهانیان و به عنوان منادی «کلمه توحید» و «توحید کلمه»، تمام عمر خویش را برای برافراشته گرداندن پرچم توحید صرف کرد و با تجمیع قدرت مسلمانان و اتحاد و انسجام، سنگ بنای دین مبین اسلام و پایه‌های تمدن اسلامی را بنا نهاد که تا قیامت پابرجا بماند و با تحمل رنج‌‎های فراوان، برای این که جامعه اسلامی پای پرچم توحید یک‌صدا سخن گفته و متحد عمل کند، از هیچ تلاشی دریغ نوَرزید.

وحدت جامعه اسلامی به عنوان اولویت اصلی جهان اسلام و لازمه حفظ عزت، اقتدار، استقلال و بازیابی مجد و شوکت و احیاء مجدد تمدن اسلامی، زمینه‌ساز تعامل و همکاری مسلمانان با یکدیگر و تلاش مشترک برای رشد جامعه اسلامی و شکوفایی امت مسلمان و دستیابی به قله‌های کمال، علم و فرهنگ است که آیات قرآن کریم و روایات و سیره مستمره انبیاء و ائمه هدی(علیهم السلام) مؤید و تاکیدکننده این امر است.

پر واضح است که اگر سنت و سیره پیامبر اکرم(ص) الگوی ما باشد، حوادث دردناکی که بعضا در جهان اسلام شاهدش هستیم و هم‌چنین تحرکات اخیر در استان سیستان‌ و بلوچستان رخ نمی‌داد.

سیستان وبلوچستان ‌الگوی وحدت اسلامی است

متاسفانه در وقایع اخیر، تفرقه‌افکنی جاهلان و کینه‌ورزان، موجب دست‌افشانی و پایکوبی دشمنان قسم خورده اسلام شد و بوق های تبلیغاتی غربی، عِبری و عَربی، فریب‌کارانه، تصویر وارونه و غلطی از جامعه شیعه و اهل سنت استان به ملت ایران و دنیا نمایش دادند. در حالی که این مردم نجیب و شریف در رخدادهای مختلف و مشارکت‌های عمومی از جمله انتخابات، راهپیمایی، رزمایش مواسات و… دوشادوش یکدیگر، نقش چشمگیری در تقویت انقلاب و نظام اسلامی ایفا نموده‌ و در چالش‌های مختلف نیز دست رد بر سینه دشمنان کوبیده و از عزت نظام اسلامی دفاع نموده‌اند.

در این وانفسای تبلیغات سوء دشمنان خارجی، فرمایش راهگشای رهبر معظم انقلاب اسلامی که منبعث از دستورات خداوند در قرآن کریم است مبنی بر «جهاد تبیین» و روایت صحیح و عادلانه از مسائل و پشت پرده تحرکات دشمن می‌تواند به عنوان باطل السحر اقدامات شان عمل نماید و در همین راستا نقش علما، اساتید دانشگاه، معتمدین، صاحبان تریبون و فعالان رسانه نقشی حیاتی و جریان‌ساز خواهد بود.

مایه افتخار است در شرایطی که مستکبران وحدت جامعه را نشانه گرفته، مردم فهیم و بصیر استان سیستان‌وبلوچستان(پایتخت وحدت جمهوری اسلامی ایران) با تأسی به سیره پیامبر اکرم(ص) و اتحاد و انسجام خار چشم بدخواهان بوده؛ اجازه جولان بیشتر به دشمنان خارجی و رسانه‌های آنها را نداده و با هوشیاری و پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، توطئه‌ها را خنثی کردند.

اینجانب ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت، از خداوند متعال مسئلت می‌نماییم که به حق این وجود مبارک با نگاه لطف به جامعه اسلامی نظر کند و به مردم ما بالاخص علما و نخبگان جامعه توفیق عطا کند که منادیان وحدت باشند و در برابر عوامل تفرقه ایستادگی نمایند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=153229

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.