• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

ثبت الکترونیک تغییر آدرس از طریق سایت سازمان ثبت احوال کشور امکان پذیر می باشد

  • کد خبر : 154211
  • 07 دی 1401 - 12:04
ثبت الکترونیک تغییر آدرس از طریق سایت سازمان ثبت احوال کشور امکان پذیر می باشد
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: سامانه ثبت تغییر نشانی با هدف ثبت آخرین آدرس افراد در سایت سازمان ثبت احوال کشور قابل بهره برداری است.

رضا راحت دهمرده مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با ثبت تغییر نشانی به صورت الکترونیکی در پورتال ثبت احوال، نیازی به صدور مجدد کارت ملی نیست و تنها کدپستی جدید افراد در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ثبت می شود.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد انگیزه برای استقبال شهروندان از اعلام تغییر نشانی محل سکونت خود به سازمان ثبت احوال افزود: اگر دستگاههای اجرایی خدمات خود را به آخرین آدرس درج شده در پایگاه اطلاعاتی کشور ارائه کنند، شهروندان نیز ناچار خواهند بود برای بهره گیری از این خدمات نسبت به ثبت تغییر کدپستی و نشانی محل سکونت خود اقدام کنند.

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان ادامه داد: شهروندان استان می توانند برای اعلام تغییر آدرس و کدپستی به سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان (سهیم ) sahim.sabteahval.ir مراجعه نمایند که این سامانه به عنوان پنجره واحد ارائه خدمات سازمان ثبت احوال در شهریورماه ۱۴۰۱ وهمزمان با هفته دولت با حضور وزیر محترم کشور گشایش یافت و شهروندان می‌توانند با مراجعه به آدرس الکترونیگی ذکر شده از خدمات غیر حضوری می‌توان بهره‌مند شوند.

دهمرده گفت: در این درگاه ۹ خدمت شامل پایگاه اطلاعات خانواده، ثبت نام کارت هوشمند ملی، ثبت تغییر نشانی، درخواست تغییر نام، درخواست گواهی تجرد، مدارک پیداشده، ثبت شکایات، اخبار واطلاعات و قوانین و مقررات است.

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان ادامه داد: از اهداف راه اندازی این درگاه می‌توان تعامل دو طرفه و دوسویه با مردم، کاهش مراجعات، ارائه خدمات امن و راحت، تسریع در ارائه خدمات، افزایش کیفیت کمی و کیفی، ارائه خدمات گسترده به عموم مردم، ارائه خدمات به صورت غیرحضوری، سرعت در ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن، تعامل بیشتر، افزایش امنیت در ارائه خدمات، کاهش هزینه و مقابله با مفاسد حضوری را نام برد.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات شهروندان از طریق این درگاه به روز شده و خدمات امن و راحت در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت و هرگونه ویرایش و افزودن اطلاعات در این درگاه به صورت رایگان بوده و مردم می‌توانند در کمترین زمان اطلاعات خود را ثبت کنند. تمام افراد برای ورود به این درگاه الکترونیکی باید ابتدا در سامانه هویت دیجیتال ایرانیان (هدا) ثبت نام کنند تا بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

دهمرده افزود: نسخه اول درگاه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری سامانه سهیم و مبتنی بر تلفن همراه، است و در این سامانه آخرین اطلاعات موجود والدین، فرزندان و همسر هرشخص ایرانی نمایش داده می‌شود.

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان ادامه داد: به دلیل آنکه پایگاه اطلاعات خانواده (سببی و نسبی) در حال تکمیل است و در آینده دستگاه‌های اجرایی خدمات را مبتنی بر اطلاعات خانواده ارائه می‌دهند، شهروندان می‌توانند اطلاعات مرتبط با خود را در همین سامانه مشاهده و سپس برحسب مورد، نسبت به تأیید، ویرایش، اضافه یا حذف اطلاعات اقدام کنند.

وی تصریح کرد: سازمان ثبت احوال کشور به دنبال هوشمندسازی و اقدامات به صورت الکترونیکی بوده و حرکت به سمت هوشمندسازی مهمترین اولویت این سازمان است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=154211

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.