• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

پروژه شهید عجمیان گامی دیگر برای توسعه آموزشی سیستان و بلوچستان است

  • کد خبر : 158897
  • 26 مرداد 1402 - 19:31
پروژه شهید عجمیان گامی دیگر برای توسعه آموزشی سیستان و بلوچستان است
هاتف سیستان و بلوچستان - با توجه به پیشرفت‌های انجام‌شده و تعهد دولتی در زمینه رتبه اول تخصیص اعتبارات دولتی در حوزه ساخت مدارس و تامین تجهیزات، سیستان و بلوچستان به عنوان نمونه‌ای از استفاده مناسب در زمینه آموزش و پرورش معرفی می‌شود.

استان سیستان و بلوچستان به‌عنوان رتبه اول در حوزه ساخت کلاس‌ های درس و تامین تجهیزات از اعتبارات دولتی بهره‌ مند شده است. این دستاورد نشان‌دهنده تمرکز جدی دولت سیزدهم بر توسعه زیرساخت‌های آموزشی در استان است.

با تلاش‌های پیگیرانه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان و به همت خیرین و اداره کل نوسازی مدارس، تعداد کلاس‌های در دست اجرا در استان به بیش از ۲۴۰۰ کلاس‌ درس افزایش یافته است. از این تعداد، بیش از ۷۵۰ کلاس درس تا مهر ماه امسال به بهره‌برداری خواهند رسید. این توسعه نه تنها نیازهای آموزشی منطقه را تامین می‌کند، بلکه باعث جبران عقب‌ماندگی چندین ساله نیز می‌شود.

طبق رویکرد دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش، پیش‌بینی می‌شود که رقم اعتبارات دولتی و همچنین اعتبارات خیری در سال ۱۴۰۲ به ۲ هزار میلیارد تومان افزایش یابد. این افزایش اعتبارات، بهبودی دسترسی به آموزش و توسعه زیرساخت‌های مدرسه‌سازی را تسهیل می‌کند.

یکی از پروژه‌های مهم در این حوزه، طرح شهید عجمیان است که به تازگی در سیستان و بلوچستان به اجرا درآمده است. تجهیزات مورد نیاز این طرح به صورت صددرصدی تامین شده و در صورت نیاز به همکاری از سوی آموزشگاه‌ها، اداره کل نوسازی مدارس آمادگی تامین تجهیزات لازم را دارد. این پروژه نمونه‌ای از تلاش‌هایی است که به منظور بهبود وضعیت فضاهای آموزشی در استان انجام می شود.

دولت با تعهد به محرومیت زدایی در سیستان و بلوچستان، در راستای حل مشکل فضاهای آموزشی و توسعه زیرساخت‌های آموزشی در این منطقه پیش‌ می‌رود. این تلاش‌ها بهبودی چشمگیری در زمینه آموزش و پرورش در این منطقه به همراه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=158897

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.