• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
7

کبدی کار سیستان و بلوچستان بهترین بازیکن مدافع لیگ جهان شد

  • کد خبر : 150559
  • 13 بهمن 1400 - 9:12
کبدی کار سیستان و بلوچستان بهترین بازیکن مدافع لیگ جهان شد
هاتف سیستان و بلوچستان _ مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: هادی اشترک کبدی کار مستعد و نخبه استان و ملی پوش جمهوری اسلامی ایران بهترین بازیکن مدافع هفته اخیر لیگ معتبر ستارگان جهان در کشور هندوستان شد.

ادهم کرد زابلی مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این استان سرزمین رستم پهلوانان افسانه‌ای ایران و خاستگاه کبدی کشور است بطوری که بخش قابل توجهی از بازیکنان تیم ملی کشور در بخش بانوان و آقایان را ورزشکاران این استان تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر اشترک، سلیمان پهلوان دیگر کبدی کار شایسته سیستان و بلوچستان و بازیکن با استعداد کشور نیز در لیگ ستارگان جهان در هندوستان با ارائه بازی های جذاب و تکنیکی توجه کارشناسان را به خود جلب کرده است.

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک افزون‌بر ۳۰۰ ورزشکار به طور سازمان یافته عضو هیات کبدی سیستان و بلوچستان هستند.

به گزارش ایرنا افزون‌بر ۴۶ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب حدود ۵۰ هیات استانی و ۵۰۰ هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.

کبدی یا همان زو، یک بازی ایرانی، اصیل و منشا آن بازی های بومی و محلی بوده و این رشته که نیاز به قدرت و مهارت دارد کاملا ساده و کم هزینه است.
کبدی، یک بازی بیرون سالنی و سالنی پُر تحرک و ترکیبی از کشتی و راگبی است، برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی، به مهارت، انعطاف پذیری، چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرات نیاز است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150559

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.