• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
12

مسیر عبور پیش‌کسوتان وزنه برداری ایران به بارسلونا

  • کد خبر : 16647
  • 23 اردیبهشت 1397 - 9:50
مسیر عبور پیش‌کسوتان وزنه برداری ایران به بارسلونا
امسال قرار است بارسلونای اسپانیا میزبان رقابت های وزنه برداری پیش‌کسوتان جهان باشد

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، امسال قرار است بارسلونای اسپانیا میزبان رقابت های وزنه برداری پیش‌کسوتان جهان باشد، به همین دلیل پیش‌کسوتان وزنه برداری برای رسیدن به تیم ملی در زاهدان گرد هم آمدند تا در پایان مسابقات قهرمانی کشور اسم خود را در فهرست نهایی تیم ملی ثبت کنند. این مهم سبب شد تا زاهدان شاهد رقابت هایی پر هیجان در رده سنی پیش‌کسوتان باشد.
در گوشه ای از سالن خانواده ورزشکاران مشغول تشویق آن ها هستند و در گوشه ای دیگر هم تیمی های وزنه برداران آن ها را تشویق می کنند و در قسمتی دیگر نیز تعدادی از تماشاچیان با استفاده از تمبک و تمپو به تشویق ورزشکاران مورد علاقه خود می پردازند که خود هیجان رقابت ها را بیش از پیش می کند.
فردین یاوری یکی از پیش‌کسوتان وزنه برداری در این باره می گوید: چند سالی است که سطح کیفی رقابت های وزنه برداری پیش‌کسوتان در مسیر رشد قرار گرفته است و امسال هم رقابت ها سطح بالاتری نسبت به سال های گذشته به خود دید و این مهم سبب شیرین تر شدن مسابقات شد، از طرفی برگزاری مسابقات جهانی سبب شد تا پیش‌کسوتان ایران برای رسیدن به تیم ملی با هیجان بیشتری گرد هم آیند.
وی که در قالب تیم قم رقابت می کند می افزاید: اطلاع رسانی بهتر، در نظر گرفتن جوایز خوب و برگزاری مسابقات جهانی در این رده سنی سبب شد پیش‌کسوتان حضور بیشتری در این دوره داشته باشند.
به گفته وی، امسال این رقابت ها در زاهدان برگزار شد و میزبانی رقابت‌ها به گونه ای بود که رضایت شرکت کنندگان را به همراه داشت، به همین دلیل باید از هیئت وزنه برداری استان، متولیان برگزاری رقابت ها و در راس همه مردم خون گرم استان به دلیل این میزبانی شایسته تشکر کرد، زیرا مسئولان سیستان و بلوچستان با توجه به کمبودهای موجود بیش از آن چه که در توان داشتند استفاده کردند و این سبب دلگرمی ورزشکاران شده است.
وی می افزاید: کمبود هایی در رقابت ها وجود داشت اما محسوس نبود، از طرفی وزنه بردارانی که در این رقابت ها به میدان رفتند پیش‌کسوتانی هستند که از فیلترها عبور کرده اند و در مسابقات رکوردگیری شرکت داشته اند و این خصلت آن ها سبب شده است تا در همه دنیا از پیش‌کسوتان به عنوان استاد یاد شود، بعد از چندین سال ورزش به این جا رسیده اند و قدر حداقل ترین امکانات را می دانند.
وی تصریح می کند: تنها مشکلی که در برگزاری این تورنمت به چشم می آمد بعد مسافت زاهدان نسبت به مرکز و شمال کشور بود که خستگی ورزشکاران را به همراه داشت اما این موضوع هم با سرویس دهی مناسب میزبان برطرف شد.
اسحاق نارویی رئیس هیئت وزنه برداری استان نیز می گوید: مسابقات وزنه برداری قهرمانی پیش‌کسوتان ایران به منظور انتخابی تیم ملی برای اعزام به مسابقات جهانی 2018 بارسلونا برنامه‌ریزی شد که پس از انجام مکاتبات فراوان سرانجام میزبانی این رقابت ها به زاهدان رسید و مسابقات با حضور قهرمانان بزرگ دنیا، المپیک و آسیا به کار خود پایان داد.
وی افزود:  در این دوره از رقابت های قهرمانی کشور 181 ورزشکار پیشکسوت در ایران در قالب 26 تیم از استان های مختلف به زاهدان آمدند که حضور این تعداد قهرمان ملی در استان برای برگزاری مسابقه مهم کشوری بی سابقه بود و امیدواریم استان توانسته باشد میزبان خوبی برای این قهرمانان باشد.
به گفته وی، بر اساس شواهد و اعلام عنوان شده توسط شرکت کنندگان این رقابت ها توانست رضایت بخش باشد با این حال هر چند امکان دارد کاستی هایی وجود داشته باشد اما باید از حامیان مالی و اداره کل ورزش و جوانان برای تعامل های لازم در برگزاری رقابت ها تقدیر کرد.
وی اظهار می کند: برای رونق این رشته در استان تقویم ورزشی به فدراسیون ارائه شد و از طرفی بر اساس تقویم فدراسیون هیئت استان در همه برنامه های اعلام شده شرکت خواهد کرد و طبق این تقویم وزنه برداران استان به رقابت های ملی اعزام می شوند اما در کنار همه این برنامه ها استعدادیابی در وزنه برداری اصلی ترین برنامه هیئت در طول سال است که بعد از این مسابقات طرح های استعدادیابی در استان شروع می‌شود.
به گفته وی، یکی از رویدادهای مهم در فدراسیون وزنه برداری راه اندازی حوزه بانوان است که در استان نیز تشکیل شد و سال گذشته سیستان و بلوچستان یکی از استان هایی بود که در این قسمت فعال شد اما نبود سالن و تجهیزات تخصصی برای بانوان مشکلی است که در استان خودنمایی می کند، ولی با این وجود در یکی از سالن‌های بدنسازی وزنه برداری بانوان دایر شد که به پشتوانه آن سال گذشته، ریحانه قاسمی توانست در اولین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور به مقام نایب قهرمانی برسد، این یعنی در میان بانوان استان هم استعدادهایی وجود دارد که باید برای شکوفایی آن ها اقدام‌های لازم انجام شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=16647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.