• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
11

جام ورزشی خوشه چین با حضور ۲۵۰ بانوی سیستان و بلوچستانی برگزار شد

  • کد خبر : 93376
  • 01 مهر 1398 - 17:51
جام ورزشی خوشه چین با حضور ۲۵۰ بانوی سیستان و بلوچستانی برگزار شد
جام ورزشی «خوشه چین» روستاهای سیستان و بلوچستان با حضور ۲۵۰ بانوی ورزشکار در زاهدان برگزار شد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، امیرمحمد براهویی، رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: براساس دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان مبنی بر برگزاری رقابت‌های ورزشی روستاییان تحت عنوان جام«خوشه‌چین» این رقابت‌ها به همت هیات بازی‌های بومی محلی استان و دهیاری‌ها در روستاهای سیستان و بلوچستان مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: ورزشکاران شرکت کننده در این دوره از رقابت‌ها از ۲۰ شهریور به مدت ۱۰ روز در ۶ رشته ورزشی فوتبال، والیبال، طناب‌کشی، هفت سنگ مهارتی، دوومیدانی و چوب‌کشی به مصاف حریفان خود رفتند.
وی گفت: ایجاد انگیزه برای رقابت‌های سازنده و موثر، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس در بین روستاییان و کشف استعدادهای جدید بویژه در بین زنان روستایی استان از مهمترین اهداف برگزاری این دوره از رقابت‌ها هستند و نفرات برتر به مرحله کشوری اعزام می‌شوند.
براهویی ادامه داد: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی محلی در کشور است، با توجه به تنوع فرهنگی تا کنون ۱۳۰ بازی بومی محلی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده به طوریکه تنوع این رشته‌ها زمینه جذب حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=93376

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.