• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

سرما ۶۰ میلیارد تومان به کشاورزی سیستان و بلوچستان خسارت زد

  • کد خبر : 147330
  • 05 بهمن 1399 - 8:44
سرما ۶۰ میلیارد تومان به کشاورزی سیستان و بلوچستان خسارت زد
هاتف سیستان و بلوچستان- معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۶۰ میلیارد تومان در دی سالجاری به اراضی زراعی و باغی(کشاورزی) این استان در اثر سرمازدگی خسارت وارد شده ‌است.

روح الله سرگزی معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با وجود توده هوا سرد و وزش باد در دی سالجاری شاهد سرمای کم‌سابقه در سیستان و بلوچستان بودیم اظهار داشت: در بحث توفان۲ روز اخیر به دلیل اینکه مدت زیادی از آن نگذشته، خسارات ناشی از آن هنوز جمع‌بندی و اعلام نشده است.

وی با اشاره به عوارض توفان‌های ۲ روز اخیر در سیستان و بلوچستان افزود: در اثر این توفان‌ها، ۱۳۵ نفر به مراکز بهداشتی درمانی با علائم تنفسی مراجعه کردند که ۱۴ نفر بستری و ۱۲۱ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سالجاری سطح دریاچه هامون بابت ورود سیلاب و آورد رودخانه هیرمند آبگیری شده گفت: باتوجه به این موضوع تعداد روزهایی که در اثر سرعت باد، غضلت بالای گردو غبار را داشتیم بسیار پایین آمده است.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار هواشناسی در سال گذشته تعداد ۵۹ روز باد با سرعت ۵۴ کیلومتر بر ساعت بوده که این میزان در سالجاری تا پایان دی و اول بهمن ۳۰ روز بوده تصریح کرد: از این ۳۰ روز ۲ روز دید افقی زیر یکهزار متر بوده است.

سرگزی با تاکید بر اینکه ماهیت قرارگیری سیستان و بلوچستان به صورتی بوده که در کریدور باد قرار گرفته و در اقلیم و شرایط جغرافیایی استان وزش و خیزش باد یکی از شرایط طبیعی منطقه است گفت: سعی مدیریت بحران بر این بوده که دستگاه‌های اجرایی دست‌اندرکار برنامه‌های کنترل وضعیت نابه‌هنجار گردو غبار را در دستور کار قرار دهند و اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت برای این موضوع تهیه و اجرایی کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147330

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.