• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6

معتبرترین گذرنامه؛ کاهش قدرت پاسپورت ایران، ژاپن صدرنشین

  • کد خبر : 19949
  • 19 دی 1397 - 10:48
معتبرترین گذرنامه؛ کاهش قدرت پاسپورت ایران، ژاپن صدرنشین

“شاخص گذرنامه هنلی” برای سال ۲۰۱۸ حاکی از آن است که گذرنامه ژاپنی معتبرترین یا “نیرومندترین” گذرنامه در جهان است و دارندگان این گذرنامه با کمترین محدودیت و نیاز به اخذ روادید قادر به سفر بیشترین تعداد کشورهای جهان هستند. پس از ژاپن، با ۱۹۰ امتیاز، کشور سنگاپور با ۱۸۹ امتیاز در رده دوم، ، […]

“شاخص گذرنامه هنلی” برای سال ۲۰۱۸ حاکی از آن است که گذرنامه ژاپنی معتبرترین یا “نیرومندترین” گذرنامه در جهان است و دارندگان این گذرنامه با کمترین محدودیت و نیاز به اخذ روادید قادر به سفر بیشترین تعداد کشورهای جهان هستند.

پس از ژاپن، با ۱۹۰ امتیاز، کشور سنگاپور با ۱۸۹ امتیاز در رده دوم، ، فرانسه، آلمان و کره جنوبی با ۱۸۸ امتیاز در رده سوم و دانمارک، فنلاند، ایتالیا، اسپانیا و سوئد با ۱۸۷ امتیاز در رده چهارم جهانی قرار دارند. بریتانیا و ایالات متحده با کسب ۱۸۶ امتیاز در رده پنجم جای گرفته‌اند.
گذرنامه‌های جمهوری دموکراتیک کنگو و ایران با ۴۳ امتیاز مشترکا رده ۹۸ از ۱۰۶ رده را در اختیار دارند. کشورهای سومالی و سوریه با ۳۲ امتیاز در رده ۱۰۵ و افغانستان و عراق با ۳۰ امتیاز در رده ۱۰۶ قرار گرفته اند. تاجیکستان با ۵۸ امتیاز در رده ۸۳ جای گرفته است.
در مقایسه با سال گذشته، رده ایران و افغانستان بدتر شده، رده تاجیکستان تغییری نکرده است. ایران در سال ۲۰۱۷ با سریلانکا و بنگلادش در رده ۹۵، افغانستان در رده ۱۰۴ و تاجیکستان در رده ۸۳ قرار داشتند.
در جدول سال ۲۰۱۷، آلمان با ۱۷۶ امتیاز در رده اول، سوئد با ۱۷۵ امتیاز در رده دوم، دانمارک، فنلاند، ایتالیا، اسپانیا و آمریکا با ۱۷۴ امتیاز در رده چهارم و اتریش، بلژیک، فرانسه، لوکزامبورگ، نروژ، سنگاپور و بریتانیا با ۱۷۳ امتیاز در رده پنجم بودند. سال گذشته ژاپن با ۱۷۲ امتیاز در کنار جمهوری ایرلند و نیوزلاند در رده پنجم جهانی قرار داشت. به این ترتیب، موقعیت ژاپن و سنگاپور هر دو نسبت به سال گذشته بهبود یافته است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=19949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.