• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
14

چهار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان وبلوچستان از بیمارستان مرخص شدند

  • کد خبر : 129838
  • 13 اسفند 1398 - 23:29
چهار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان وبلوچستان از بیمارستان مرخص شدند
هاتف سیستان و بلوچستان- میری علی آبادی گفت: از همه مردم سیستان و بلوچستان میخواهیم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و فقط برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند تا چرخه انتقال ویروس کرونا در استان کُند شود.

قاسم میری علی آباد معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهار داشت: هم‌اینک نگرانی و اضطراب بیش‌از اندازه‌ای ناشی از کرونا در سطح جامعه وجود دارد.

وی افزود: هم‌اینک تمامی مبادی ورودی و خروجی رسمی سیستان و بلوچستان تحت کنترل و نظارت تیم‌های بهداشت و درمان قرار دارد.

وی گفت: تمامی موارد مشکوک به بیماری‌های تنفسی به بیمارستان‌ها منتقل و خدمات درمانی برای آنان در کوتاه‌ترین زمان در حال انجام است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات اپیدمیولوژیک، بیش‌از ۸۰ و یا حتی ۹۰ درصد مبتلایان به کووید-۱۹ نیازی به بستری در بیمارستان نداشته و به صورت سرپایی و در منزل امکان سپری کردن دوره نقاهت را دارند.

دکتر محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه اقلام دارویی به صورت رایگان در اختیار این گروه از بیماران قرار گرفته است اظهار داشت: از بیماران درخواست می‌شود در طول مدت درمان حتما در منزل بمانند و حداکثر یک نفر از اعضای خانواده با لحاظ شرایط بهداشتی مراقبت از این عزیزان را بر عهده داشته باشد.

وی افزود: پیش‌بینی‌های لازم از قبیل حضور پزشک متخصص عفونی و تامین فضا و امکانات اختصاصی برای ارائه خدمات به بیماران مشکوک و یا بیماران مثبت در تمام بیمارستان‌های عمومی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فراهم شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این مراکز شامل بیمارستان‌های خاتم الانبیاء(ص)، نبی اکرم(ص)، علی‌بن ابیطالب(ع) و تامین اجتماعی در زاهدان، امام خمینی(ره) در خاش، دارالشفاء در میرجاوه و رازی در سراوان است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=129838

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.