• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
9

اعلام وضعیت قرمز کرونا در ایرانشهر و چابهار

  • کد خبر : 133768
  • 01 خرداد 1399 - 22:01
اعلام وضعیت قرمز کرونا در ایرانشهر و چابهار
هاتف سیستان و بلوچستان- دکتر امینی فرد گفت: بدنبال افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستانهای ایرانشهر و چابهار،این دو شهر در ردیف شهرهای "وضعیت قرمز" قرار گرفتند.

بدنبال افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستانهای ایرانشهر و چابهار،این دو شهر در ردیف شهرهای وضعیت قرمز قرار گرفتند.

به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا و فاصله گذاری اجتماعی کلیه تجمعات و مراسمات خانوادگی، مذهبی، فرهنگی و جشن ها و بزرگداشت ها بهمراه فعالیت مراکز آموزشی در تمام سطوح، نمازهای جمعه و جماعات و نماز عید لغو و مشاغل پرریسک و پرخطر ازجمله پاساژهای تجاری، بازار سنتی و دکه بازار بهمراه اماکن عمومی پرتردد و پرازدحام نیز تعطیل می شوند.

بیشتر بخوانید:

هرگونه تردد بین شهری و ورود و خروج به شهرهای با وضعیت قرمز ممنوع می گردد و درصورت نیاز اقدامات کنترلی شدیدتری اتخاذ می شود و کلیه ادارات و ارگانهای دولتی مکلف به فعالیت با حداقل نفرات و رعایت حفاظت فردی بوده و از حضور پرسنل مشکوک در محل کار جلوگیری شود.

محمدمهران امینی‌فرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اظهارداشت: بازار شهرستان ایرانشهر و چابهار در سیستان و بلوچستان به اوج شلوغی و ازدحام جمعیت رسیده اند.  تمامی مشاغل فعالند و دستفروشان بساط خود را در خیابان‌ها پهن کرده‌اند، در حالی‌که بیشتر کسبه، دستفروشان و مردم مسائل بهداشتی و پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت را رعایت نمی‌کنند و بدون دستکش، ماسک و موادضدعفونی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: این وضعیت اصلا قابل قبول نیست، سیستم درمانی ما توانمند، اما اجتماعات و شلوغی بازار مایه تاسف است، زیرا آسان‌ترین راه انتقال کرونا، تجمعات و شلوغی‌ها است.

وی گفت: با آغاز ماه مبارک رمضان بیشتر مردم به روال عادی زندگی خود بازگشتند و تعداد اندکی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند که این امر بسیار نگران کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ادامه داد:  روند رو به رشد ابتلا به ویروس کووید ١٩ در جنوب استان ادعای تأثیر گرما بر این بیماری را رد میکند‌ که ایرانشهر و چابهار در این روزها دمای بالای ۳۵ درجه دارند، اما شاهد پیک ابتلای بیماری در این مناطق هستیم.

امینی فرد تصریح کرد: همه ما در مهار و کنترل ویروس کرونا نقش مهمی داریم و نباید با انجام برخی رفتارها زمینه را برای پیک مجدد بیماری فراهم و شرایط را از وضعیتی که در آن قرارگرفته‌ایم نگران‌کننده و پیچیده‌تر کنیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=133768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.